پابجی موبایل, آموزشی

آموزش پابجی موبایل

آموزش پابجی

در این مقاله قصد داریم آموزش پابجی موبایل را به‌صورت کامل و جامع داشته باشیم. وقتی از کامل بودن آن صحبت می‌کنیم، منظور این است که از ابتدایی‌ترین مراحل یعنی نصب بازی تا بخش‌های پیچیده‌تر مثل تنظیمات و … صحبت کنیم. هدف ما از این آموزش، این است که پس از مطالعه‌ی کامل این مقاله، اطلاعات کافی درباره‌ی این بازی بدست آورده و شروع کنید.

از آنجایی که این آموزش پابجی را برای افراد مبتدی تا پیشرفته در نظر گرفتیم، می‌توانید از بخش‌هایی که با آن آشنایی کافی دارید، عبور کنید.

۱. دانلود و نصب پابجی موبایل

پابجی موبایل در گوگل پلی

اولین مرحله‌ی شروع این بازی، دانلود و نصب آن است. این بازی در دو نسخه‌ی اندروید و IOS منتشر شده است که برای دانلود آن در سیستم‌عامل IOS، انتخابی جز اپ استور ندارید (برای دانلود وارد اپ استور شده و عبارت PUBG Mobile را جستجو کنید). اما در اندروید انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد که در جدول زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید:

ارائه‌دهندهلینک دانلودتوضیحات
گوگل پلی (پیشنهادی)دانلود از گوگل پلیاز آنجایی که گوگل پلی در اینترنت ایران قابل دسترس نیست، برای دانلود از آن نیاز به سرویس‌های تغییر IP دارید. پیشنهاد می‌کنیم از همین طریق نصب کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، آپدیت‌های آن را نیز دریافت کنید.
سایت پابجیدانلود از سایت پابجی موبایلاز سایت اصلی پابجی موبایل می‌توانید در ۲ نسخه‌ی کامل که ۱.۸ گیگ و نسخه‌ی فشرده که ۷۹۳ مگابایت است، این بازی را دانلود و نصب کنید.
اپیرویدلینک دانلودیک وب‌سایت ارائه‌دهنده اپلیکیشن ایرانی می‌باشد که سرعت آپدیت اپلیکیشن‌ها قابل قبول است.

۲. پیش‌نیاز شروع و اجرای بازی

متاسفانه مدتی است که تحریم‌هایی برای کاربرهای ایرانی از سمت این بازی اعمال شده است که باعث عدم اجرای صحیح بازی می‌شود و یا حتی اگر بازی اجرا شود، کیفیت و پینگ مناسبی دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ی DNS برای پابجی موبایل مراجعه کنید و تنظیمات ابتدایی دی ان اس خود را انجام دهید. استفاده از دی ان اس باعث عبور از این تحریم‌ها و رفع خطاهای احتمالی می‌شود.

۳. ثبت‌نام و ساخت اکانت

مرحله ثبت نام و ساخت اکانت پابجی

پس از نصب و اجرای بازی، به مرحله‌ی شروع فعالیت و ساخت اکانت می‌رسیم که بسیار ساده است. خوشبختانه آموزش کامل و جامعی پیش از این برای آن طراحی و تدوین کرده‌ایم و به همین دلیل از توضیحات اضافی در این بخش پرهیز می‌کنیم. اگر به این مرحله رسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزش ساخت اکانت پابجی را مطالعه کنید و مجدد به این مقاله برگردید. تمام راه‌های ثبت‌نام و ساخت اکانت در این مقاله به‌صورت تصویری و ویدیویی توضیح داده شده است.

۴. تنظیمات اولیه پابجی موبایل

این بخش جزو الزامات شروع بازی نیست اما از آنجایی که گفتیم قرار است آموزش پابجی موبایل را به‌صورت کامل و جامع دنبال کنیم، لازم است درباره‌ی تنظیمات آن نیز صحبت شود. اگر برای بار اول این بازی را اجرا می‌کنید، می‌توانید این بخش را نادیده گرفته و به بخش‌های بعدی بروید چرا که این مرحله اجباری نیست و در آینده می‌توانید آن را تنظیم کنید.

درباره‌ی تنظیمات، مقاله‌ی کاملی از ریز و درشت آن در سایت منتشر شده است (تنظیمات گرافیک و سنسیویتی و کنترل و …) که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مشاهده کنید. برای دسترسی به این آموزش می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

۵. آموزش بخش لابی پابجی موبایل

به اولین صفحه‌ای که پس از ورود به اکانت مشاهده می‌کنید، لابی یا Lobby گفته می‌شود که تمام فعالیت‌های مربوط به بازی از همین صفحه‌ی لابی شروع می‌شود. در همین صفحه شما می‌توانید تعداد یوسی‌هایی خود را مشاهده کنید (یوسی واحد پولی بازی پابجی موبایل است که در این مقاله درباره‌ی آن صحبت کرده‌ایم و همچنین روش‌های دریافت آن نیز معرفی شده است).

۶. شروع بازی

بازی با کلیک روی دکمه “Start” شروع می‌شود.

اما پیش از شروع لازم است برخی تنظیمات مربوط به خود بازی را توضیح دهیم، ابتدا گزینه‌ای که در بالای دکمه “Start” وجود دارد کلیک کنید.

تنظیمات لابی پابجی موبایل

در این صفحه شما می‌توانید مود (Mode) بازی را به حالت‌های Ranked، Unranked و WOW تغییر دهید که در ابتدا تنها گزینه Unranked برای شما فعال است ( برای دو مورد دیگر لازم است لول خود را ارتقا دهید که باید از طریق Unranked انجام می‌شود). مورد محبوب گیمرهای پابجی، Ranked می‌باشد که لازم است به لول ۲۰ برسید (رسیدن به این لول در حالت Unranked در کمتر از ۳۰ دقیقه شدنی است، فقط کافی است بازی کنید).

در هر یک از این مود‌ها، قابلیت انتخاب نقشه‌های پابجی موبایل را دارد که در حال حاظر نقشه‌های Livik Aftermath، Livik Skyhigh Spectacle و … در دسترس است (در حال حاظر محبوب‌ترین نقشه‌ی پابجی موبایل، Erangel می‌باشد).

مود بازی پابجی موبایل

همچنین مانند تصویر زیر امکان تنظیم تعداد اعضای تیم را دارد که می‌توان گزینه‌های ۱، ۲ و ۴ نفره را انتخاب کنید. بخش “Perspective” مربوط به نوع دید شما است که می‌تواند اول شخص (FPP) و یا سوم شخص (TPP) تنظیم شود.

دید شما در حالت FPP، به شکل زیر است:

دید شخص اول در پابجی موبایل

گزینه‌ی “Auto Matching” نیز اگر در حالت “Auto Matching” قرار داشته باشد، هم‌تیمی‌های دیگری برای شما در نظر گرفته می‌شود (با توجه به تعداد بازیکن‌های هر تیمی که انتخاب کرده‌اید) و اگر در حالت “No Auto Matching” قرار دهید، فقط شما در تیم قرار می‌گیرید و دیگر تیم‌ها بستگی به گزینه “Players” دارد که روی چه تعدادی تنظیم کرده‌اید.

تنظیمات تعداد نفرات و پرسپکتیو یا دید

پس از انجام تنظیمات دلخواه ابتدا روی دکمه ضربدر (بالا سمت راست) کلیک کرده و سپس روی گزینه “Start” کلیک کنید تا بازی شروع شود.

زمانی که وارد بازی می‌شوید به مدت ۶۰ ثانیه وقت دارید تا در محوطه‌ی انتظار بمانید و سپس سوار هواپیما خواهید شد و رقابت اصلی آغاز می‌شود. در این ۶۰ ثانیه گاها پیش می‌آید که لباس‌هایی در محوطه باشند که می‌توانید آن را استفاده کنید.

هواپیما پابجی موبایل

۱. پریدن از هواپیما در پابجی موبایل

پس از سوار شدن به هواپیما، از نقشه‌ای که در گوشه‌ی بالا نمایش داده می‌شود، می‌توانید موقعیت هواپیما را مشاهده کنید و در مکان مورد نظر به بیرون بپرید.

نقشه پابجی موبایل

سپس با لمس گزینه “Jump” می‌توانید به بیرون بپرید:

دکمه پریدن از هواپیما

۲. اسلحه مناسب

اولین مرحله پس از فرود، پیدا کردن اسلحه است که ابتدا هر اسلحه‌ای مشاهده کردین را دریافت کنید و سپس به دنبال گزینه‌ای باشید که با سبک بازی و علایق شما سازگار باشد. اگر به درگیری‌های دور علاقه دارید، اسنایپ یا تک تیرانداز‌ مناسب خود را پیدا کنید و یا اگر به در فاصله‌های نزدیک مبارزه می‌کنید، مسلسل‌ها گزینه‌های مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *