آموزشی

بهترین DNS ولورانت

dns ولورانت

امروزه با وجود تحریم‌ها، DNS یکی از نیاز‌های اساسی بازی‌های آنلاین است و Valorant نیز از این قاعده مستثنا نیست (اگر تجربه‌ی اجرای بازی را داشته باشید، حتما با ارور ۷ که مربوط به همین مشکل است آشنا هستید). در واقع انتخاب DNS ولورانت دقیقا در مرحله‌ی پس از ساخت اکانت ولورانت قرار می‌گیرد (شدت نیاز آن در همین حد است). در این مقاله قرار است به بهترین DNS‌های ولورانت بپردازیم تا علاوه بر عبور از تحریم‌هایی که از جانب Riot Games اعمال شده، پینگ مناسبی داشته باشیم.

برای اجرای بازی ولورانت، شما انتخاب‌های متفاوتی از DNSهای داخلی و خارجی دارید که در اینجا با توجه به عملکرد آن‌ها، فقط گزینه‌هایی که مناسب این بازی باشند را معرفی خواهیم کرد. اما به‌صورت کلی DNS‌های ولورانت داخلی وضعیت نسبتا مناسب‌تری دارند چرا که ارائه‌دهندگان آن با وضعیت اینترنت ایران آشنایی کامل دارند و در واقع برای وضعیت اینترنت ایران بهینه شده است. در مقابل آن‌ها، DNS‌های خارجی ولورانت به دلیل عمومی بودن، ممکن است در برخی شرایط برای اینترنت ایران بهینه نباشند.

البته روش‌های دیگری برای عبور از این محدودیت‌ها و حتی کاهش پینگ ولورانت وجود دارد (مثل VPNهای کاهش پینگ) که متاسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها رایگان نیستند و نیازمند هزینه‌های ماهانه است که به همین دلیل، اکثر گیمرهای ولورانت استفاده از DNS را ترجیح می‌دهند.

DNS‌ های ولورانت

در این بخش ابتدا به معرفی دی ان اس ولورانت می‌پردازیم (به جای معرفی تمام دی ان اس‌های موجود، فقط به مواردی که عملکرد مناسبی در این بازی دارد، بسنده می‌کنیم). پس از آن آموزش تغییر دی ان اس در دو سیستم عامل ویندوز و مک را خواهیم داشت.

استفاده از دی ان اس به ۲ روش قابل انجام است:

  1. تنظیم دی ان اس دستی
  2. نصب اپلیکیشن هر ارائه‌دهنده‌ی DNS

خوشبختانه اکثر ارائه‌دهنده‌های داخلی اپلیکیشن اختصاصی خود را دارند که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها استفاده کنید (در اپلیکیشن‌های اختصاصی در صورت تغییر کد دی ان اس ولورانت، این تغییرات به‌صورت خودکار روی اپلیکیشن‌ها اعمال می‌شود ولی اگر تغییر DNS شما با روش دستی انجام شده باشد، ممکن است در آینده لازم باشد آن را تغییر دهید و کد‌های جدیدتری وارد کنید).

نام ارائه‌دهنده DNSکد DNS ولورانتلینک دانلود اپلیکیشنتوضیحات تکمیلی
الکترو78.157.42.10
0
و
78.157.42.101
سایت الکترویکی از ارائه‌دهندگان DNS داخلی می‌باشد که با هدف سرویس‌دهی به گیمرها ایجاد شده است و جزو برترین DNS‌های ولورانت محسوب می‌شود. این ارائه‌دهنده اپلیکیشن اختصاصی اندروید و ویندوز دارد.
رادار 10.202.10.10
و
10.202.10.11
سایت رادارمجموعه‌ی رادار سرویسی با نام رادار پلاس را برای کاهش پینگ و عبور از محدودیت‌ها ارائه کرده است و اپلیکیشن‌های ویندوز و اندروید اختصاصی نیز دارد.
شکن178.22.122.100
و
185.51.200.2
سایت شکنشکن یکی از ارائه‌دهنده‌های قدیمی DNS می‌باشد که دارای اپلیکیشن اختصاصی ویندوز یا مک نیست اما در لینک درج شده، آموزش کامل استفاده از کد‌های دی ان اس ولورانت را درج کرده‌اند (این دی ان اس بر خلاف دو گزینه‌ی اول، اختصاصی با هدف بهبود وضعیت بازی‌های آنلاین طراحی نشده است اما در برخی اینترنت‌ها، عملکرد خوبی دارد).
به‌صورت کلی به دلیل متفاوت بودن وضعیت اینترنت در داخل کشور، هر یک از دی ان اس‌های ولورانت که در بالا معرفی شده است، ممکن است روی برخی اینترنت‌ها عملکرد عالی و روی بعضی از اینترنت‌ها عملکرد مناسبی نداشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هر سه را دانلود و تست کنید (حداکثر زمانی که برای این کار نیاز است، ۵ دقیقه خواهد بود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *