آموزشی, پابجی موبایل

بهترین تنظیمات پابجی موبایل

بهترین تنظیمات پابجی موبایل

یکی از نکات مهمی که در بازی پابجی وجود دارد و گیمرهای حرفه‌ای (پرو پلیر‌ها) تاکید ویژه‌ای روی آن دارند، تنظیمات پابجی موبایل که به تنظیمات سنسیویتی یا ژیروسکوپ هم شناخته می‌شود اما موضوع فراتر از این حرف‌هاست. برای یافتن بهترین تنظیمات پابجی نیاز به آزمایش خطاهای متعددی است و از طرفی در برخی موارد سلیقه‌ها هم دخیل هستند. با این حال داشتن تنظیمات پابجی و سنسیویتی و ژیروسکوپی که شما با آن راحت باشید، تاثیر زیادی در ارتقا گیم‌پلی دارد. در این مقاله به بهترین تنظیمات پابجی و سنسیویتی (Sensitivity) می‌پردازیم تا حداقل چند پله از سطح بازی فعلی را ارتقا دهیم (تلفظ درست Sensitivity، سنسیتیویتی است ولی در میان گیمرها برای تلفظ بهتر از کلمه‌ی سنسیویتی بیشتر استفاده می‌شود).

بنابراین علاوه بر خرید یوسی پابجی موبایل که امکان خرید آیتم‌های ارزشمندی را در محیط بازی فراهم می‌کند، تنظیمات پابجی موبایل نیز در گیم‌پلی شما تاثیر خواهد داشت.

اگر واقع بینانه به موضوع تنظیمات پابجی موبایل نگاه کنید و کمی با این بازی آشنا باشید، متوجه خواهید که بهترین تنظیمات پابجی برای هر شخص متفاوت است چرا که افراد سلیقه‌های متفاوت، دستگاه‌های متفاوت و حتی سایز دست‌های متفاوتی دارند. بنابراین نمی‌توان نسخه‌ای برای همه پیچید ولی در این مقاله قصد داریم بهترین تنظیمات پابجی موبایل که حاصل هم‌فکری پابجی پلیرهای مجموعه‌ی گیفت برگ و دیگر پلیرهاس را منتشر کنیم تا به عنوان یک ایده از آن استفاده کنید (ممکن است دقیقا همین تنظیمات مناسب شما باشد و یا ممکن است چند بخش آن را با کمی کم و زیاد کردن، اختصاصا برای خود شخصی‌سازی کنید).

یوسی پابجی موبایل

ردیم کد پابجی موبایل ۱۰۰٪ اورجینال و قانونی با تحویل آنی 🎉

پس با مطالعه‌ی این مقاله شما ۲ دستاورد خواهید داشت :

  1. برای داشتن تنظیمات اختصاصی پابجی موبایل خودتان،‌ یک نمونه‌ای که در حال استفاده است و با آزمایش خطا بدست آمده را مشاهده می‌کنید که ایده‌ی خوبی به شما می‌دهد.
  2. با بخش‌های مختلف و کارایی دقیق تنظیمات آشنا خواهید شد (تا زمانی که با این بخش‌ها و تاثیراتش در گیم‌پلی آشنا نباشید، دستیابی به بهترین تنظیمات پابجی موبایل، ممکن نیست).

تمام نکاتی که درباره تنظیمات پابجی موبایل وجود دارد در این مقاله پوشش داده شده است و با توجه به آپدیت‌های پابجی، پیشنهادهای سنسیویتی و … بصورت مرتب آپدیت شده است و آخرین آپدیت این مقاله برای تاریخ ۲۲ دی ۱۴۰۲ می‌باشد. بنابراین نگران قدیمی بودن یا نبودن این تنظیمات نباشید و به محض مشاهده‌ی تغییر ات، مجدد این مقاله آپدیت خواهد شد.

نکته‌: با توجه به اینکه ممکن است افرادی که به تازه‌گی وارد حوزه‌ی گیم و یا پابجی موبایل شده‌اند هم از این مقاله استفاده کنند، برخلاف میل، قرار نیست از کلمات تخصصی پابجی موبایل استفاده کنیم و تا حد ممکن با ساده‌ترین کلمات این آموزش را پیش می‌بریم (پس دشمن جایگزین اِنِمی خواهد شد).

بهترین تنظیمات سنسیویتی پابجی موبایل

یکی از تنظیماتی که تاثیر بسزایی در گیم‌پلی شما در پابجی موبایل دارد، بخش سنسیویتی است که در فارسی می‌توان آن را حساسیت معنا کرد. از آنجایی که اهمیت تنظیمات سنسیویتی برای کسی پوشیده نیست، PUBG Mobile یک سیستم کامل و جامع برای شخصی‌سازی Sensitivity در اختیار کاربران قرار داده است تا محدودیتی در مدل گیم‌پلی افراد ایجاد نکند.

برای شروع آموزش ابتدا از طریق این آیکون که در تصویر زیر (گوشه‌ی پایین سمت راست) مشخص شده،‌ وارد بخش “Settings” شوید.

سپس از تب‌های سمت راست، گزینه‌ی “Sensitivity” را که جزو مهم‌ترین تنظیمات پابجی موبایل محسوب می‌شود، انتخاب کنید (ابتدا این بخش را بررسی می‌کنیم و بهترین تنظیمان سنسیویتی را معرفی خواهیم کرد و سپس به سراغ بخش‌های دیگر می‌رویم).

تعریف‌ها در تنظیمات سنسیویتی پابجی موبایل

از آنجایی که کلمات جدول زیر در چند قسمت مختلف تکرار می‌شوند، لازم است بدانید که این اصطلاحات چه معنایی دارند (اگر آشنا هستید می‌توانید از این بخش عبور کنید).

TPP No ScopeTPP مخفف ‘third-person perspective’ است که معنی آن ‘دید سوم شخص’ می‌باشد و به حالتی است که شما در پشت شخصیتی که بازی می‌کنید، ایستاده‌اید (پشت سر شخصیت برای شما دیده می‌شود).
FPP No ScopeFTT مخفف ‘first-person perspective’ است و به معنی ‘دید اول شخص’. در این حالت دید شما از چشم شخصیتی که با آن بازی می‌کنید، نمایش داده می‌شود یعنی فقط چیزهایی میبینید که شخصیت بازی می‌بیند (اولین چیزی که دیده می‌شود اسله‌ی شماست).
Red Dot, Holographic, Aim Assistمربوط به سبک دیده‌بان‌ها می‌شود.

تنظیمات بخش Camera Sensitivity

اولین گزینه‌ای که در بخش سنسیویتی مشاهده می‌کنید، “Camera Sensitivity” یا حساسیت دوربین است که به کنترل و لغزش صفحه، زمانی که گیمر از دکمه شلیک در چیدمان HUD استفاده نمی‌کند، مربوط می‌شود. بنابراین، بر روی حرکت شما یا تنظیم دقیق نشانه‌گیری تأثیر می‌گذارد، یعنی حالتی که شلیکی صورت نمی‌گیرد. پس، در اینجا تنظیمات سنسیویتی دوربین را خواهیم داشت:

در جدول زیر تنظیمات سنسیویتی دوربین را بصورت بازه‌ای از اعداد در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید از حداقل یا حداکثر و یا حد وسط آن‌ها استفاده کنید (با کمی کم و زیاد کردن، تنظیمات اختصاصی خودتان را پیدا می‌کنید).

141%-150%TPP No Scope
111%-120%FPP No Scope
61%-70%Red Dot, Holographic, Aim Assist
41%-50%2x Scope
26%-35%3x Scope, Win94
21%-30%4x Scope, VSS
16%-25%6x Scope
8%-17%8x Scope
تنظیمات بخش Camera Sensitivity

تنظیمات بخش ADS Sensitivity

ADS حالت مخفف ‘Aim Down Sight’ که اگر بخواهیم معنی کنیم، ‘هدف‌گیری با دید از نشانه‌گیر’ می‌شود که اجازه بدهید همان ADS را استفاده کنیم. ADS رابطه مستقیمی در بهبود هدف‌گیری دارد. چرا که تنظیمات این بخش مربوط به کنترل شما هنگام تیراندازی می‌باشد و اگر به تنظیمات درستی دست پیدا کنید، باعث بهبود گیم‌پلی خواهد شد.

بر خلاف Camera، حساسیت ADS در اصل به حرکت لوله سلاح، در هنگام تیراندازی مربوط می‌شود (فرقی ندارد که نشانه‌گیری با دوربین باشد یا بدون آن). تنظیمات پیشنهادی ما برای این بخش در تصویر و جدول زیر قابل مشاهده است:

تنظیماتی که در تصویر بالا اعمال شده است را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید و برای تنظیمات ADS سنسیویتی، اعداد را در یک بازه‌ای تعریف کرده‌ایم که با توجه به نوع گوشی‌تان انتخاب و مورد بررسی قرار دهید.

166%-175%TPP No Scope
126%-135%FPP No Scope
81%-91%Red Dot, Holographic, Aim Assist
51%-60%2x Scope
42%-50%3x Scope, Win94
26%-36%4x Scope, VSS
16%-27%6x Scope
8%-17%8x Scope

تنظیمات بخش Camera Sensitivity (Free Look)

در انتهای صفحه‌ی تنظیمات سنسیویتی پابجی (در تب “Lens”)، گزینه‌ی “Camera Sesitivity (Free Look)” را مشاهده خواهید کرد که مربوط به تنظیمات سنسیویتی دوربین برای Free Look یا نگاه آزاد است به کمک دکمه‌ی “Free Look” در صفحه‌ی نمایشگر.

تنظیمات پیشنهاد ما برای این بخش:

211%-221%TPP (Character, Vehicle)
190%-200%FPP (Character)
170%-180%Camera (Parachuting)
یوسی پابجی موبایل

ردیم کد پابجی موبایل ۱۰۰٪ اورجینال و قانونی با تحویل آنی 🎉

بهترین تنظیمات ژیروسکوپ در پابجی موبایل (Gyroscope)

برای شروع تنظیمات ژیروسکوپ پابجی موبایل، وارد تب “Gyroscope” شوید طبق عکس زیر:

بیشتر دستگاه‌ها دارای سنسور ژیروسکود هستند که به کنترل حرکت شخصیت در بازی، هدف‌گیری و … تاثیر می‌گذارد. ژیروسکوپ در بازی PUBG Mobile این امکان را در اختیار پلیر می‌گذارید تا با حرکات فیزیکی دستگاه سینک شود.

تنظیمات Gyroscope Sensitivity

همانطور که در عکس تنظیمات پابجی موبایل زیر مشاهده می‌کنید، ژیروسکوپ در تنظیمات سنسیویتی پابجی، ۳ حالت مختلف دارد:

  1. Off
  2. .Scope On (فقط در هدف‌گیری روشن شود)
  3. Always On (همیشه روشن بماند)

شما می‌توانید برای ۲ حالت “Scope On” و “Always On” تنظیمات متفاوتی اعمال کنید. اگر قصد استفاده از یک تنظیمات برای هر دو را دارید (من به عنوان نویسنده‌ی این مقاله هم به این شکل راحت‌تر هستم ولی خیلی‌ها ممکن است اینطور نباشند). اگر شما مثل من به یک تنظیمات نیاز دارید طبق تصویر و جدل زیر عمل کنید و اگر قصد ایجاد تمایز دارید، کمی پایینتر تنظیمات جداگانه‌ای برای شما تعریف کرده‌ایم:

تنظیمات ژیروسکوپی که در تصویر بالا اعماد شده است، در جدول زیر وجود دارد که طبق توضیحات بالا، یک بازه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم تا طبق دستگاهی که در اختیار دارید، تنظیمات را اعمال کنید.

301%-310%TPP No Scope
301%-310%FPP No Scope
256%-265%Red Dot, Holographic, Aim Assist
211%-220%2x Scope
156%-165%3x Scope, Win94
101%-110%4x Scope, VSS
51%-60%6x Scope
31%-40%8x Scope

تنظیمات ADS Gyroscope Sensitivity

این بخش ۲ گزینه‌ی “Enable” و “Disable” دارد که برای تنظیمات حساسیت ژیروسکوپ در هدف‌گیری است (در بخش قبلی درباره ADS صحبت کردیم). اگر گزینه‌ی “Enable” را فعال کنید، تنظیمات اختصاصی برای حالت هدف‌گیری فعال می‌شود و می‌توانید اعمال کنید اما من (نویسنده) در حالت “Disable” قرار می‌دهم تا از تنظیمات “Gyroscope Sensitivity” برای این بخش استفاده کند و تنظیمات هر دو یکسان باشد (پیشنهاد می‌کنم این حالت را امتحان کنید و اگر نیاز به شخصی سازی بود، فقط آن قسمت‌هایی که نیاز باشد را تغییر دهید و بقیه گزینه‌ها مشابه بخش قبل باشد).

برای حساسیت ژیروسکوپ در هدف گیری ADS، بازیکنان می‌توانند همان تنظیمات حساسیت ژیروسکوپ در بازی موبایل PUBG را حفظ کنند با این کار که حساسیت سابق را غیرفعال نگه دارند.

انتخاب بهترین سرور پابجی موبایل

یکی دیگر از نکاتی که باید در بازی پابجی موبایل توجه داشت، سروری است که به آن متصل می‌شوید. شما با داشتن بهترین تنظیمات پابجی موبایل هم اگر اتصال مناسبی نداشته باشید، نمی‌توانید عملکرد خاصی از خود نشان دهید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار مراحل زیر را انجام داده و وضعیت سرور خود را بررسی کنید (۳۰ ثانیه زمان نیاز دارد).

۱- بازی PUBG Mobile را اجرا کرده و از آیکون پایین سمت راست (در صفحه لابی) وارد بخش “Settings” شوید.

تنظیمات تغییر سرور پابجی موبایل

۲- سپس از بخش “Select Server” گزینه‌ “Change” را انتخاب کنید.

۳- سرور فعلی شما نمایش داده خواهد شد که با باز کردن منو “Select Server”، دیگر سرورها به همراه پینگ قابل مشاهده هستند. سرور فعلی که در عکس تنظیمات پابجی زیر مشاهده می‌کنید، “South Amertica” با پینگ ۳۶۰ است و از آنجایی که گزینه “Europe” که مربوط به سرور اروپاست، پینگ ۲۴۱ دارد، قطعا با تغییر به سرور اروپا، کیفیت بهتری خواهیم داشت.

تغییر سرور پابجی موبایل

پیشنهاد می‌کنیم پینگ همه سرورها را بررسی کرده و اگر لازم بود، سروری را انتخاب کنید که کمترین پینگ را داشته باشد. در نظر داشته باشید که در پابجی موبایل محدودیت تغییر سرور وجود دارد و شما در هر ۷ روز، فقط یک‌بار می‌توانید سرور پابجی موبایل را تغییر دهید.

اگر از این تنظیمات پابجی موبایل استفاده کرده‌اید، لطفا نتیجه‌ی آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بهترین تنظیمات بخش Controls به همراه عکس تنظیمات

ابتدا از بخش “Settings” وارد تب “Controls” شوید ( ۳ گزینه بالاتر از سنسیویتی). تنظیمات ابتدایی این صفحه کاملا سلیقه‌ای است که می‌توانید در حالت “Train” آن‌ها را امتحان کنید و چیزی نیست که با انجام ندادنش تاثیری رو نوع بازی شما داشته باشد.

تنظیمات “Peek Settings” یا محدوده‌ی دید و دوربین

در بخش پایانی صفحه‌ی “Controls”، تنظیمات مربوط به محدوده‌ی دید را مشاهده خواهید کرد که ابتدا گزینه “Peek” را در حالت “Enable” قرار داده و مطمئن شوید که گزینه “Camera Rotation while Leaning” فعال باشد تا هنگام نگاه کردن از دوربین، قابلیت چرخش داشته باشید. دیگر تنظیمات را از عکس تنظیمات زیر کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *