آموزشی, اسپاتیفای

آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اکانت جدید

آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای

انتقال پلی لیست اسپاتیفای ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و البته راهکارهای مختلفی هم دارد که ما در این مقاله تصمیم به‌جای معرفی ۱۰ الی۲۰ روش انتقال پلی لیست اسپاتیفای که ممکن است بسیاری از آن‌ها ناکارآمد و قدیمی باشند، سعی کردیم روش‌های قابل استفاده و فعال را بصورت گلچین شده آماده کنیم و تمام مراحل انتقال پلی لیست بصورت تصویری در ادامه قرار داده شده است (هر یک از روش‌ها در کمتر از ۲ دقیقه قابل انجام هستند).

پیش از شروع آموزش انتقال پلی لیست Spotify بهتر است با دلیل و هدف از انجام آن آشنایی جزئی داشته باشیم. عمده دلیلی که ما در این روزها با آن رو‌به‌رو هستیم، مربوط به بروزرسانی اخیر اسپاتیفای برای اکانت‌های فمیلی اسپاتیفای است که محدودیت تغییر Family برای ۲ بار در سال را اعمال کرد. از آنجایی که در صورت عدم تمدید اکانت‌ پرمیوم اسپاتیفای فمیلی، اکانت شما از فمیلی خارج می‌شود و اگر فقط ۲ بار در سال این اتفاق تکرار شود (حتی اگر تمدید شما مرتب باشد ولی از ارائه دهنده‌ی معتبری این محصول را تهیه نکرده باشید، احتمال تغییر فمیلی به دلایل مختلفی از جانب ارائه دهنده وجود دارد که همین موضوع یکی از دلایل مهم برای انتخاب یک ارائه دهنده‌ی معتبر برای خرید اکانت اسپاتیفای است)، شرایط زیر پیش می‌آید (در واقع چاره‌ای جز انتخاب یکی از این دو روش نداریم):

  1. اشتراک تک‌نفره یا Individual خریداری کنید.
  2. اکانت جدیدی ایجاد کنید.

طبیعتا اکانت Individual تعرفه‌ی به نسبت بالایی دارد و برای شخصی که هر ماه از این سرویس استفاده می‌کند، ممکن است به‌صرفه نباشد. تنها راهی که باقی می‌ماند، ساخت اکانت جدید اسپاتیفای و عضویت مجدد در Family است که در این حالت بصورت پیش‌فرض پلی‌لیستی که مدت‌ها زمان برای گلچین کردن آن صرف کرده‌اید، از دست می‌رود.

خوشبختانه راهکارهایی برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای از اکانت قدیمی به اکانت جدید وجود دارد تا در شرایطی که گفته شد، بدون نیاز به هزینه‌ی اضافی برای اشتراک Individual، عضو Family دیگری شده و پلی‌لیست‌تان را حفظ کنید (نگران نباشید، ساده‌ترین روش‌ها را گلچین کردیم تا در کمتر از ۲ دقیقه این کار را انجام دهید).

البته ممکن است انتقال پلی لیست اسپاتیفای دلایل مختلفی داشته باشد مثل نامنظم بودن اکانت قدیمی یا مشکل در دسترسی به ایمیل که در هر صورت، در این مقاله به آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای می‌پردازیم تا نگران از دست رفتن آن نباشید.

اسپاتیفای

اکانت‌های ۱ ماهه تا یکساله بصورت فمیلی و تک نفره 🎉

بک آپ و انتقال پلی لیست و آهنگ اسپاتیفای به کمک ابزارهای آنلاین

همانطور که گفتیم، قرار شد از معرفی ۴۰ – ۵۰ روش انتقال پلی لیست چشم پوشی کنیم و روش‌های کاربردی‌تر را گلچین کردیم که به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که اولین حالت ابزارها هستند و دیگری انتقال پلی لیست بصورت دستی.

از آنجایی که کار با ابزارهای انتقال Playlist سریع‌تر و ساده‌تر است، ابتدا از این روش شروع می‌کنیم و در پایان به چند روش دستی دیگر می‌پردازیم.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای از طریق سایت Trikatuka

Trikatuka (تریکاتوکا)، ابزاری کاملا رایگان و متن باز (Open Source)، برای انتقال پلی لیست و آهنگ‌های اسپاتیفای است که روند ساده و مشخصی دارد که در ادامه فرآیند آن را از ابتدا تا انتها باهم انجام می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که این سرویس لیست Liked Songs یا همان لیستی از آهنگ‌هایی که Like کردین را منتقل نمی‌کند. برای انتقال آهنگ‌های محبوب لایک‌شده‌ی اسپاتیفای روش دوم (با نام TuneMyMusic) که پس از این آموزش قرار داده شده است را دنبال کنید.

نکته‌ای که درباره انتقال پلی لیست اسپاتیفای از اکانت قدیم به جدید وجود دارد این است که این ابزارها دسترسی به پلی لیست‌های عمومی یا Public شما دارند و اگر پلی لیستی بصورت خصوصی و Private تنظیم شده باشد، قابل انتقال نیست (اگر پلی لیست خصوصی دارید می‌توانید برای دقایقی آن را به حالت Public تغییر دهید و پس از انتقال، آن را به حالت قبل برگردانید).

زمان مورد نیاز: 1 دقیقه

  1. وارد وب‌سایت trikatuka.aknakn.eu شوید.
    آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای از سایت Trikatuka

    همانطور که مشاهده می‌کنید در این صفحه می‌بایست هر دو اکانت (قدیمی و جدید) را در سایت تعریف کنید تا عملیات انتقال پلی لیست انجام شود. برای این کار در قسمت‌های مشخص شده بر روی لینک “sign in” کلیک کنید (ما ابتدا از قسمت سمت چپ و اکانت قدیمی شروع می‌کنیم و مرحله به مرحله این پروسه را به‌صورت تصویری ادامه می‌دهیم).

  2. اطلاعات اکانت خود را وارد کرده و روی دکمه‌ی “Log in” کلیک کنید و در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی “AGREE” را انتخاب کنید.
    ورود به اکانت قدیمی برای انتقال پلی لیست

    در تصویر شماره‌ی ۳ اجازه دسترسی به اکانت شما از سایت Trikatuka درخواست می‌شود که با توجه به متن‌باز بودن این سرویس، جای نگرانی وجود ندارد چرا که این دسترسی مربوط به اطلاعات حساس مثل رمز یا ایمیل نیست. همچنین پس از انجام پروسه‌ی انتقال Playlist، به سادگی می‌توانید وارد لینک https://www.spotify.com/account/apps/ شده و این دسترسی را حذف کنید (در انتهای این آموزش، روش حذف دسترسی را به‌صورت تصویری و کامل توضیح داده‌ایم).

  3. نوبت به ورود به اکانت دوم (جدید) رسید و همانطور که مشاهده می‌کنید در قسمت اکانت قدیمی (سمت چپ)، نام اکانت ظاهر شده است و دیگر گزینه‌ی “Sign in” دیده نمی‌شود. برای ورود به اکانت جدید، روی لینک “Sign in” در قسمت مربوطه کلیک کنید.
    ورود به اکانت جدید برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای در Trikatuka

    در قسمت “Playlists”(بالای بخش زرد رنگ) نیز می‌توانید پلی لیست‌هایی که در اکانت قدیمی شناسایی شده‌اند را مشاهده کنید.

  4. وقتی برای اکانت جدید اقدام می‌کنید، صفحه‌ای مشابه تصویر شماره‌ی ۵ نمایان می‌شود که در بخش نام که با خط سبز آن را مشخص کرده‌ایم، اکانت قبلی را نمایش می‌دهد که چند لحظه‌ی پیش به عنوان اکانت قدیمی تعریف کردیم. برای ورود به اکانت جدید می‌بایست گزینه‌ی “Not You” را انتخاب کنید تا دوباره صفحه‌ی ورود به اسپاتیفای نمایان شود و اطلاعات اشتراک جدید را وارد کنید و پس از آن تصویر شماره‌ی ۶ با نام اشتراک جدید نمایان می‌شود که روی “AGREE” کلیک کنید.
    اجازه‌ی دسترسی به Trikatuka برای اکانت اسپاتیفای

    نکته‌ای که در این پروسه‌ی انتقال پلی لیست از سایت Trikatuka وجود دارد دقیقا همین بخش است. زمانی که قصد ورود به اکانت دوم را دارید، کش مرورگر اکانت قبلی شما را نمایش می‌دهد که می‌بایست گزینه‌ی “Not you?” را انتخاب کرده و وارد حساب جدید شوید (به نام‌هایی که در کنار آیکون پروفایل شما درج می‌شود دقت کنید).

  5. هر دو حساب در سایت ثبت شد و با نام‌هایی که با خط سبز مشخص شده‌اند می‌توانید تشخیص دهید. حالا نوبت انتقال پلی لیست است که اگر قصد انتقال همه‌ی پلی لیست‌ها را دارید بر روی دکمه‌ی “Transfer all” کلیک کنید و یا اگر پلی لیست‌ خاصی مد نظرتان باشد، ابتدا از لیست زیر موارد دلخواه را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه‌ی “Transfer selected” کلیک کنید.
    مرحله انتقال Playlist اسپاتیفای
  6. پیامی مبنی بر تایید انتقال پلی لیست اسپاتیفای نمایان می‌شود که برای موافقت روی دکمه‌ی “OK” کلیک کنید و در مرحله‌ی بعد پیام انتقال موفقیت آمیز با پیام “Successfully” نمایان شده و پلی لیست‌هایی که منتقل شدند قابل مشاهده خواهد بود. در این تصویر ما پلی لیستی با نام “1400 Most Popular RadioJavan” را منتقل کردیم.
    پایان آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای از سایت تریکاتوکا
اسپاتیفای

اکانت‌های ۱ ماهه تا یکساله بصورت فمیلی و تک نفره 🎉

روش انتقال پلی لیست اسپاتیفای از طریق سایت TuneMyMusic

وب‌سایت TuneMyMusic یکی دیگر از مناسب‌ترین روش‌های انتقال پلی لیست و آهنگ اسپاتیفای به اکانت جدید است و از آنجایی که علاوه بر اسپاتیفای، سرویس‌های دیگری مثل Youtube Music، Apple Music و … را هم پشتیبانی می‌کند، یک ابزار همه‌فن‌حریف برای مهاجرت از سرویسی به سرویس دیگر است.

برتری این روش نسبت به روش قبل، قابلیت انتقال Liked Songs ها است و البته رابط کاربری راحت و زیبا‌تری دارد که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

۱-ابتدا از لینک tunemymusic.com وارد وب‌سایت شده و روی دکمه‌ی “Let’s start” کلیک کنید.

سایت TuneMyMusic

۲- همانطور که گفتیم، اسپاتیفای تنها یکی از سرویس‌های این وب‌سایت است و از آنجایی که در حال مشاهده آموزش انتقال پلی لیست اسپاتیفای هستیم، گزینه‌ی Spotify را انتخاب می‌کنیم.

انتخاب پلتفرم انتقال پلی لیست

۳-در این بخش، صفحه‌ای همانند تصویر شماره‌ی ۳ نمایان خواهد شد که می‌بایست وارد اکانت قدیمی که پلی لیست‌ها در آن قرار دارد، شوید و در مرحله‌ی بعد روی دکمه‌ی “AGREE” کلیک کنید.

در تصویر شماره‌ی ۴، اطلاعاتی درباره ارائه یکسری دسترسی‌ها به سایت TuneMyMusic اطلاع‌رسانی می‌کند که اطلاعات حساسی نیستند و مشکلی با تایید آن بوجود نمی‌آید (اطلاعاتی مثل دسترسی به پلی‌لیست و ویرایش پلی‌لیست و …) و پس از انتقال پلی لیست، باهم این دسترسی را قطع خواهیم کرد.

ورود به اکانت اسپاتیفای

۴- در این بخش باید پلی‌لیست‌هایی که قرار است منتقل شوند را بارگذاری کنید و به ۲ روش قابل انجام است:

  • بارگذاری تمام پلی‌لیست‌ها از اکانتی که در مرحله‌ی قبل وارد شدید.
  • لینک پلی‌لیستی از همین اکانت.

در این روش از طریق گزینه‌ی “Load from Spotify account” پیش می‌رویم تا همه‌ی پلی‌لیست‌ها را نمایش دهد و سپس از بین آن‌ها می‌توانید مواردی که نیاز به انتقال دارند را انتخاب کنید. در مورد لینک پلی لیست‌ها که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید، پس از این بخش از آموزش، روش دیگری از انتقال پلی لیست اسپاتیفای را خواهیم داشت که در آن بخش، درباره‌ی روش دریافت لینک پلی لیست صحبت مفصلی کرده‌ایم.

بارگذاری پلی لیست اسپاتیفای

۵-تمام Playlist های اکانت را نماش می‌دهد و علاوه بر آن، آهنگ و آرتیست و خواننده‌هایی که جزو لیست Favorite شما هستند (در واقع آن‌هایی که لایک کرده‌اید) را مشاهده می‌کنید که قابلیت انتقال دارند (این بخش در روش اول امکان پذیر نبود). گزینه‌هایی که می‌خواهید منتقل شوند را از تیک سمت چپ فعال یا غیرفعال کنید و در نهایت روی دکمه‌ی “Choose Destination” کلیک کنید.

نمایش پلی لیست های اکانت اسپاتیفای

۶-مقصد پلی‌لیست‌هایی که انتخاب کرده‌اید را مشخص کنید. یعنی پلی لیست اسپاتیفای می‌تواند به پلتفرم‌های دیگری نیز منتقل شود ولی ما در حال آموزش انتقال پلی لیست از اکانت قدیمی به اکانت جدید هستیم و به همین منظور گزینه‌ی “Spotify” را انتخاب می‌کنیم.

انتخاب پلتفرم برای مقصد پلی لیست‌ها

۷-روی گزینه‌ی “Add new account” کلیک کنید. این بخش برای شرایطی است که قبلا با این ابزار کار کرده باشید و دسترسی‌های لازم برای تمام اکانت‌ها صادر شده باشد که ما در حال حاظر فقط یک اکانت را تعریف کردیم که همان اکانت قدیمی ما است، بنابراین باید اکانت مقصد را نیز اضافه کنیم.

انتخاب اکانت مقصد

۸-حالا باید وارد اکانت مقصد یا اکانت جدید شویم و دسترسی‌های ایجاد پلی لیست را صادر کنیم. نکته‌ای وجود دارد که می‌بایست دقت کنید. از آنجایی که در چند لحظه‌ی گذشته از همین روش وارد اکانت قدیمی شدیم، مرورگر صفحه‌ی ورود را نمایش نمی‌دهد و مستقیم به مرحله‌ی صدور دسترسی منتقل می‌شود و اگر در کنار آیکون پروفایل را دقت کنید، نام اکانت قبلی را نمایش می‌دهد که زیر آن خط کشیدیم.

در این مرحله ابتدا روی لینک “Not You” کلیک کرده و سپس وارد اکانت جدید می‌شویم و پس از ورود دوباره روی دکمه‌ی “Agree” کلیک می‌کنیم (اگر توجه کنید این بار در کنار آیکون پروفایل نام اکانت جدید ثبت شده است، البته اگر اکانت‌های شما نام‌های متفاوتی داشته باشند).

ورود به اکانت مقصد اسپاتیفای

۹- پلی‌لیست‌هایی که برای انتقال انتخاب کرده‌اید و همچنین در بالای آن بخش، اکانت قدیم و اکانت جدید را مرور کنید و اگر مشکلی نبود، روی دکمه‌ی “Start Transfer” کلیک کنید.

تایید انتقال پلی لیست در سایت TuneMyMusic

۱۰- انتقال پلی لیست اسپاتیفای با سرویس TuneMyMusic به پایان رسید و اگر مراحل به درستی انجام شده باشد، پیام “Transfer completed!” دریافت خواهید کرد.

پایان انتقال پلی لیست اسپاتیفای با TuneMyMusic

همانطور که در دو آموزش بالا مشاهده کردید، دسترسی‌هایی به این دو سایت برای انتقال پلی لیست صادر شد که می‌توانید به سادگی این دسترسی‌ها را قطع کنید. برای انجام این کار یا وارد لینک https://www.spotify.com/account/apps/ شوید و یا اگر با اپلیکیشن اسپاتیفای کار می‌کنید، پس از ورود به اسپاتیفای، روی آیکون پروفایل کلیک کرده و سپس وارد بخش “Account” و پس از آن گزینه‌ی “Manage apps” را انتخاب کنید ( لینک بالا بصورت مستقیم شما را به این صفحه منتقل می‌کند).

در تصویر زیر یک دسترسی برای TuneMyMusic ثبت شده است که با کلیک روی دکمه‌ی “Remove Access” این دسترسی بصورت کامل قطع و مسدود می‌شود.

قطع دسترسی سرویس ها در Spotify

انتقال پلی لیست اسپاتیفای به صورت دستی

در این روش به انتقال بدون استفاده از ابزار دیگری می‌پردازیم که این انتقال پلی لیست اسپاتیفای با گوشی انجام خواهد شد و اگر شما قصد استفاده از این روش با مرورگر یا اپلیکیشن‌های لپ‌تاپ دارید، همین آموزش را دنبال کنید چون هیچ تفاوتی در انتقال پلی لیست اسپاتیفای با گوشی و دیگر دستگاه‌ها وجود ندارد و ظاهری کاملا شبیه به هم دارند (اگر مشکل در دسترسی به اسپاتیفای دارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله DNS اسپاتیفای را مطالعه کنید تا یک راهکار همیشگی برای محدودیت و تحریم‌ها داشته باشید).

۱-ابتدا وارد اکانت قدیمی وارد شوید و سپس از بخش “Your Library” صفحه‌ی پلی لیست‌ها را باز کنید.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای بدون ابزار

۲-پلی لیست مورد نظر را انتخاب می‌کنیم و در صفحه‌ی مربوطه روی آیکون “سه نقطه” کلیک کنید.

انتخاب پلی لیست اسپاتیفای برای انتقال

۳-گزینه‌ی “Share” را انتخاب کرده و سپس در صفحه‌ی بعد دکمه‌ی “Copy Link” را لمس کرده و سپس لینک اشتراک گذاری پلی لیست‌تان را در جایی ذخیره کنید.

اشتراک گذاری پلی لیست اسپاتیفای

۴-ابتدا از اکانت قبلی خارج شده و وارد اکانت جدید (اکانت مقصد پلی لیست‌ها) شوید. در همان صفحه‌ی اول در قسمت “Search” لینکی که در مرحله‌ی قبل (اکانت قبلی) کپی کردید را وارد(Paste) کنید.

ورود به اکانت جدید اسپاتیفای

۵- وارد صفحه‌ی پلی لیست خواهید شد که با انتخاب آیکون “+” ، این پلی لیست به اکانت جدید منتقل می‌شود ولی مالکیت این پلی لیست همچنان برای اکانت قدیمی است که از نام “Rasoul” که متعلق به اکانت قبلی بود می‌توان به این موضوع پی برد. برای داشتن پلی لیستی که با مالکیت اکانت جدید باشد مراحل زیر را انجام دهید:

آیکون “سه‌نقطه” را انتخاب کنید.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای با گوشی

۶- ابتدا گزینه‌ی “Add to other playlist” را انتخاب کرده و سپس در مرحله‌ی بعد دکمه‌ی “New Playlist” را لمس کنید.

انتقال پلی لیست اسپاتیفای با آیفون

۷- یک اسم برای پلی لیست خود می‌توانید انتخاب کنید که بصورت پیشفرض اسم قبلی پلی لیست در نظر گرفته شده است. در نهایت دکمه‌ی “Create” را انتخاب کنید تا پلی لیست شما ایجاد شود. همانطور که در تصویر ۱۴ مشاهده می‌کنید ۲ پلی لیست یکسان دارید که اولی با مالکیت شماست و دومی با مالکیت اکانت قبلی (از نام‌های زیر پلی لیست می‌توانید متوجه این موضوع شوید) که می‌توانید پلی لیست دوم را حذف کنید.

پایان انتقال پلی لیست آهنگ از Spotify بدون ابزار

اگر شما برای انتقال پلی لیست اسپاتیفای از روش دیگری استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شیم اگر در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر فکر می‌کنید قسمتی از این آموزش نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشد، از همین روش به ما اطلاع دهید تا به‌سرعت پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *