آموزشی, ایکس باکس

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

اگر قصد استفاده از کنسول XBOX را دارید، برای استفاده از آن، ساخت اکانت ایکس باکس الزامی است که البته به سادگی و کاملا رایگان می‌توان ساخت. در این مقاله به تمام روش‌های مختلف ساخت اکانت ایکس باکس (سایت و کنسول) می‌پردازیم و تمام مراحل را به‌صورت تصویری و ویدیویی آماده کرده‌ایم تا بدون هیچ‌گونه مشکلی، اکانت xbox اختصاصی خود را ایجاد کنید.

بدون مقدمه به سراغ نحوه ساخت اکانت ایکس باکس می‌رویم ولی لازم است بدانید که ۳ روش برای ساخت اکانت ایکس باکس وجود دارد:

  1. ساخت اکانت از سایت و با ایمیل شخصی (هر ایمیلی قابل استفاده است)
  2. ساخت اکانت ایکس باکس از سایت و همچنین ساخت ایمیل جدید مایکروسافت
  3. ساخت اکانت در کنسول XBOX

پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت اکانت ایکس باکس، از دو روش اول یعنی از طریق سایت اقدام کنید،‌ چرا که حتی با وجود ساخت اکانت XBOX در کنسول، برای وارد کردن اطلاعات آدرس لازم است وارد سایت XBOX شوید.

توجه: نکته‌ای که وجود دارد این است که در انتهای این مقاله، موضوعی به عنوان اضافه کردن اطلاعات آدرس وجود دارد که در تمام روش‌های ساخت اکانت xbox ثابت است و باید انجام شود. بنابراین مهم نیست به چه روشی اکانت را ایجاد می‌کنید، ثبت اطلاعات آدرس بر اساس ریجن انتخابی شما، امری ثابت و تقریبا الزامی است.

ساخت اکانت ایکس باکس از‌طریق سایت XBOX با ایمیل قبلی

منظور از “ساخت اکانت ایکس باکس با ایمیل قبلی” این است که اکانت xbox را روی یکی از ایمیل‌هایی که از قبل وجود دارد، می‌سازیم. چرا که روش دیگری برای ساخت اکانت ایکس باکس وجود دارد که در آن ابتدا از Hotmail یا Outlook ایمیل جدید ساخته و سپس اقدام به ثبت‌نام در ایکس باکس می‌کنیم که آموزش این روش نیز موجود است ولی در بخش بعدی ارائه شده است (پس از اتمام این آموزش). اگر می‌خواهید اکانت ایکس باکس را روی ایمیل جداگانه‌ای ایجاد کنید، روش بعدی ممکن است مناسب‌تر باشد. در نهایت از نظر ما هیچ تفاوتی باهم نداشته و یک موضوع سلیقه‌ای است.

تمام مراحل ساخت اکانت xbox به‌صورت تصویری در این بخش توضیح داده شده است و پس از آن ویدیوی ساخت یک اکانت ایکس باکس از ابتدا تا انتها را قرار داده‌ایم.

مدت زمان مورد نیاز:

  1. وارد سایت xbox به آدرس https://www.xbox.com/ شده و روی آیکون پروفایل کلیک کنید.

    ورود به سایت xbox
  2. روی گزینه “Create One” کلیک کنید.

    گزینه create account
  3. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی “Next” کلیک کنید.

    ساخت اکانت ایکس باکس با ایمیل قبلی

    گزینه “Get a new email address” را که مشاهده می‌کنید، به شما اجازه‌ی ساخت ایمیل جدید در کنار اکانت ایکس باکس جدید را می‌دهد که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

  4. رمز مناسب برای اکانت ایکس باکس جدید خود انتخاب کنید.

    انتخاب رمز اکانت ایکس باکس
  5. اسم و فامیل خود را برای اکانت xbox وارد کنید.

    اسم و فامیل برای اکانت xbox
  6. تاریخ تولد خود را دقیق و درست به میلادی وارد کنید.

    تاریخ تولد به میلادی

    برای تبدیل تاریخ تولد به میلادی می‌توانید از این لینک استفاده کنید. تاریخ تولد واقعی‌تان را وارد کنید، چرا که در صورت فراموشی رمز عبور، یکی از سوالاتی که برای بازیابی اکانت نیاز دارید، اطلاعات تاریخ تولد است.

  7. کد تاییدی که به ایمیل‌تان ارسال شده را در این بخش وارد کنید.

    تایید ایمیل
  8. پروفایل و نام خود را برای محیط ایکس باکس انتخاب کرده و سپس روی “Next” کلیک کنید.

    انتخاب نام و پروفایل ایکس باکس
  9. روی گزینه “LET’S GO” کلیک کنید.

    روی next کلیک کنید
  10. اکانت ایکس باکس شما ایجاد شد.

    پایان ساخت اکانت ایکس باکس

    همانطور که مشاهده می‌کنید، آیکون پروفایلی که در مرحله‌ی اول روی آن کلیک کردیم، به عکس پروفایل انتخابی تغییر کرده است اما این پایان راه نیست. از روش‌های بعدی برای ساخت اکانت ایکس باکس عبور کرده و به بخش “اطلاعات آدرس اکانت ایکس باکس” مراجعه کنید تا ثبت نام در XBOX را تکمیل کنید.

آموزش ویدیویی مراحل بالا:

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس از‌طریق سایت و ایمیل جدید

تفاوت این روش با روش قبلی تنها در این است که در روش قبل، از ایمیل‌های موجود استفاده می‌کردیم ولی در این روش همزمان با ساخت اکانت ایکس باکس، ایمیل جدید هم برای آن ایجاد می‌کنیم. به همین دلیل به جای قرار دادن تصاویر تکراری، یکبار ویدیوی ساخت اکانت را به همراه ایمیل جدید قرار داده‌ایم.

اگر در هر بخش نیاز به توضیحات داشتید، به آموزش بالا که به‌صورت تصویری و ویدیویی است مراجعه کنید، در این روش از ساخت اکانت ایکس باکس تنها در مرحله ۳، به جای وارد کردن آدرس ایمیل، گزینه “Get a new Email Address” را انتخاب می‌کنیم و در ۲ مرحله‌ی بعد، اطلاعات ایمیل جدید را وارد می‌کنیم که همزمان با اکانت ایکس باکس، ایجاد شود. دیگر مراحل قبل و بعد از آن دقیقا مشابه یکدیگر هستند.

آموزش ثبت اطلاعات آدرس در اکانت ایکس باکس

اگر پس از ساخت اکانت ایکس باکس لایو، قصد خرید گیفت کارت ایکس باکس و شارژ اکانت را دارید، در اولین بار از شما اطلاعاتی درباره آدرس محل سکونت درخواست می‌شود. برای آنکه در زمان استفاده از گیفت کارت ایکس باکس نیازی به تحقیق و وارد کردن این اطلاعات نباشید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا این موارد را تکمیل و پروسه‌ی ساخت اکانت ایکس باکس را به‌صورت کامل به پایان برسانید.

انجام مراحل این بخش پیچیدگی خاصی ندارد و تمام مراحل را به ۲ صورت عکس و ویدیو آماده کرده‌ایم تا مشکلی در زمان ردیم گیفت کارت وجود نداشته باشد. با ما همراه باشید:

۱- اگر پس از ساخت اکانت ایکس باکس، در حال مطالعه این بهش هستید، احتمالا هر صفحه‌ی اول سایت XBOX قرار دارید. در همین صفحه ابتدا روی آیکون پروفایل و سپس روی گزینه “My Microsoft account” کلیک کنید (اگر در این صفحه حضور نداشتید، از این لینک وارد صفحه شوید و اگر آیکون پروفایل خود را مشاهده نمی‌کنید، به معنی لاگین نبودن شماست که با کلیک روی آن می‌توانید وارد حساب خود شوید).

ورود به تنظیمات اکانت xbox

۲- از منو گزینه “Payment & billing” را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “Address book” کلیک کنید.

تنظیمات اکانت مایکروسافت

۳- همانطور که مشاهده می‌کنید، هیچ آدرسی ثبت نشده است. برای افزودن آدرس محل سکونت، روی گزینه “Add new address” کلیک کنید.

صفحه address book مایکروسافت

۴- در فرمی که مشاهده می‌کنید، اطلاعات آدرس محل سکونت را بر اساس ریجن اکانت ایکس باکس وارد کنید (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ریجن اکانتی که ما ایجاد کرده‌ایم، آمریکا است بنابراین اطلاعات باید طبق این ریجن وارد شود. آموزش دریافت این اطلاعات در مرحله‌ی بعد).

ورود اطلاعات آدرس محل سکونت برای اکانت ایکس باکس

۵- برای دریافت اطلاعات آدرس به سایت https://www.fakenamegenerator.com/ مراجعه کرده و مانند تصویر زیر بخش “Country” را در حالت “United States” قرار دهید. ۳ بخش تصویر زیر که علامت‌زده شده است برای ما مهم هستند که در مرحله‌ی بعد آن را وارد می‌کنیم.

اطلاعات آدرس فیک

۶- فرم زیر را با اطلاعات تصویر بالا مقایسه کنید تا متوجه چگونگی دریافت اطلاعات شوید. در بخش “Firstname” و “Last name”، اطلاعات واقعی خود را وارد کنید. به راهنمای زیر توجه کنید:

  • در تصویر بالا “4259 Ryder Avenue” مربوط به “Address line 1” است
  • گزینه “Seattle” برای “City”
  • “WA” که مخفف “Washington” برای بخش “State”
  • عدد “98109” را هم در بخش “ZIP code”
  • “425-329-1684” هم در بخش “Your Phone Number”

توجه داشته باشید که ممکن است آدرس متفاوتی برای شما صادر شود و راهنمای بالا تنها ماهیت الگو را دارد. حتی اگر ریجن دیگری داشته باشید، تمام اطلاعات مانند توضیحات بالا می‌باشد.

اطلاعات کامل آدرس محل سکونت xbox

۷- برای تایید آدرس روی دکمه “Use this address” کلیک کنید.

تایید آدرس

۸- پروسه‌ی ثبت اطلاعات آدرس در اکانت ایکس باکس به پایان رسید و به راحتی می‌توانید با شارژ اکانت، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

پایان ورود اطلاعات اکانت ایکس باکس

ویدیو مراحل بالا:

اگر بخشی از این آموزش نحوه ساخت اکانت ایکس باکس، نیاز به توضیح بیشتری داشت، حتما آن را از بخش نظرات همین مقاله اعلام کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن توضیحات تکمیلی اضافه شود.

پرسش‌های متداول

به تعدادی از سوالات پرتکرار پیرامون ساخت حساب کاربری و ثبت‌نام در XBOX Live پرداختیم

  1. چه ریجن‌هایی را برای حساب کاربری XBOX پیشنهاد می‌کنید؟

    در شرایط فعلی ۲ ریجن پیشنهاد می‌شود که دلیل آن را هم توضیح خواهیم داد. پیشنهاد اول کشور آمریکا است که اگر قصد خرید بازی و خرید گیفت کارت دارید، ریجن آمریکا در دسترس‌ترین ریجن برای این مسائل است و تقریبا می‌توان گفت در هر فروشگاهی می‌توانید این ریجن را پیدا کنید. پیشنهاد دوم ترکیه است و دلیل انتخاب آن، تعرفه‌های پایین محصولات و بازی‌ها در این ریجن است.

  2. بعد از ساخت اکانت ایکس باکس در یک ریجن، می‌توانیم ریجن را تغییر دهیم؟

    بله، ابتدا از بخش آدرس که در همین مقاله آموزش داده شده است، آدرس‌ها را به ریجن دلخواه خود ویرایش کرده و سپس از منو گزینه “Your Info” را انتخاب کنید و ریجن را به کشور مورد نظر خود تغییر دهید.

  3. هنگام ثبت نام در ایکس باکس، لازم است آی پی کشور خاصی داشته باشیم؟

    خیر الزامی به داشتن آی پی از ریجن مورد نظرتان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *