آموزشی

آموزش دریافت کد بک آپ جیمیل

آموزش دریافت کد بک آپ جیمیل

کد بک آپ جیمیل (Gmail)، تعدادی کد ۸ رقمی یک‌بار مصرف هستند که جایگزین تماس یا پیامک تاییدیه هنگام ورود به Gmail می‌شوند. حالا چرا باید به دریافت کد بک آپ جیمیل فکر کنیم؟ دلایل مختلفی برای بدست آوردن کد بک آپ جیمیل وجود دارد اما مهم‌ترین کاربرد این کد با توجه به حوزه‌ی کاری ما، خرید‌های درون‌برنامه‌ای بازی‌هایی مثل فری‌فایر، پابجی و … هستند. اگر تا به الان از این کد استفاده نکرده‌‌اید، ابتدا لازم است درباره‌ی این موضوع به درک درستی برسیم که به‌صورت کوتاه ولی کامل، به کاربرد و چیستی این کد می‌پردازیم و سپس آموزش بدست آوردن کد بک آپ جیمیل را در دو دستگاه اندرویدی و IOS خواهیم داشت ( به همراه آموزش ویدیویی و تصویری و متنی).

این بازی‌ها (پابجی، فری‌فایر و …) قابلیت لینک شدن یا اتصال به Gmail را دارند، برای مثال اگر قصد خرید جم فری فایر را داشته باشید، لازم است اطلاعات اکانت را در اختیار ارائه‌دهنده قرار دهید تا ابتدا وارد اکانت شده و سپس خرید را به ثبت برساند. بنابراین اگر اکانت فری فایر شما به جیمیل لینک شده باشد، می‌بایست اطلاعات ورود به جیمیل خود را ارسال کنید. و از آنجایی که شخص یا پشتیبانی که قرار است خرید شما را انجام دهد، ممکن است از شهر دیگری و یا حداقل از دستگاه دیگری به ایمیل شما وارد شود، گوگل برای امنیت بیشتر، تاییدیه‌ای درخواست می‌کند که می‌تواند از طریق پیامک ارسال شود یا تماس که حتما خود شما هم با این شرایط مواجه شده‌اید.

در این شرایط، شخصی که در حال خرید محصول مورد نظرتان است، به جای اینکه با شما تماس بگیرد و کد را دریافت کند، می‌تواند از طریق کد بک آپ جیمیل، وارد اکانت شود بدون آنکه نیاز به تاییدیه پیامکی یا تلفنی داشته باشد. کد بک آپ در اینجا نقش ساده‌تر کردن پروسه‌ی ثبت تا خرید را بر عهده دارد.

اگر ارائه‌دهنده‌ی معتبری انتخاب کرده باشید، نگرانی خاصی در ارائه کد بک آپ جیمیل وجود ندارد و همانطور که گفتیم، این کدها یکبار مصرف هستند و با تغییر رمز ایمیل، کد بک آپی که ارسال کرده‌اید، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

دریافت کد بک آپ جیمیل در اندروید

در این بخش به آموزش بدست آوردن کد بک آپ گوگل (جیمیل) در دستگاه اندروید می‌پردازیم که ابتدا ویدیو و پس از آن آموزش تصویری به همراه توضیحات قرار داده شده است.

تمام مراحل بالا را می‌توانید به‌صورت تصویر ی و همراه با توضیحات کامل در این بخش دنبال کنید:

۱- وارد “PlayStore” شده و روی آیکون پروفایل (واقع در بالا سمت راست) کلیک کرده و سپس گزینه “Manage your Google Account” را انتخاب کنید(در نظر داشته باشید که ایمیلی که در این بخش مشاهده می‌کنید، باید همان ایمیلی باشد که قصد دریافت کد بک آپ آن را دارید، در غیر اینصورت با آیکون “فلش رو به پایین”، ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید).

آموزش به دست آوردن کد بک آپ جیمیل

۲- وارد تب “Security” شده (در فارسی: امنیت) و “2-Step Verification” را انتخاب کنید.

فعالسازی ورود ۲ مرحله ای جیمیل

۳- رمز Gmail را وارد کرده و همانند تصویر شماره ۹، شماره تلفن خود را وارد کنید (هدف از وارد کردن شماره تلفن، دریافت کد تاییدیه است که از طریق ۲ گزینه “text message” و “phone call” می‌توانید تعیین کنید که کد تایید از چه طریقی برای شما ارسال شود).

دریافت کد بک آپ گوگل

۴- پس از وارد کردن کد ارسال شده، فعالسازی ورود ۲ مرحله‌ای (در تصویر ۱۱)، وارد بخش “Backup codes” شوید.

کد بک آپ جیمیل

۵- با انتخاب “Get backup codes”، کدهای بک آپ Gmail نمایان خواهد شد و با ۲ آیکون بالا می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و یا برای همیشه حذف کنید.

مرحله پایانی دریافت کد بک آپ جیمیل در اندروید

آموزش بدست آوردن کد بک آپ جیمیل در آیفون (IOS)

کد بک آپ جیمیل در آیفون به جز ۲ مرحله‌ی ابتدایی، هیچ تفاوتی با اندروید ندارد. تنها فرقی که در گرفتن کد بک آپ Gmail بین اندروید و ios وجود دارد این است که در دستگاه‌های IOS ابتدا باید اپلیکیشن Gmail را از اپ استور دانلود و نصب کنید ولی در اندروید می‌توان همین مراحل را از Play Store دنبال کرد. برای درک بهتر می‌توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید:

پرسش‌های متداول

ارسال کد بک آپ جیمیل برای ثبت سفارش جم و … الزامی است؟

خیر الزامی نیست ولی ارسال این کد باعث افزایش سرعت انجام سفارش شما می‌شود. به عنوان مثال ممکن است پشتیبانی که در حال ثبت سفارش شما است نیاز به کد تاییدیه جیمیل داشته باشد و در این حالت مجبور به تماس با شما است تا کد را دریافت کند. اگر به هر دلیلی متوجه تماس نشوید و پاسخ ندهید، سفارش شما به دلیل عدم ورود به اکانت به تاخیر می‌افتد تا زمانی که شما کد را ارسال کنید.

در چه شرایطی باید کد بک آپ جیمیل را ارسال کنیم؟

فقط در حالتی که قصد خرید محصولی با روش “ورود به اکانت” دارید و اکانت شما به جیمیل متصل شده باشد.

ارسال کد بک آپ Gmail، چه خطراتی ممکن است به همراه داشته باشد؟

ارسال کد بک آپ جیمیل به تنهایی هیچ خطری برای شما ندارد چرا که با ارسال نکردن کد بکاپ جیمیل، مجبور به اعلام کد تاییدیه‌ای هستید که برای موبایل شما ارسال می‌شود و در نهایت شخص یا مجموعه‌ای که اطلاعات را ارسال کرده‌اید، موفق به ورود می‌شود (در واقع اگر نشود، سفارش شما را نمی‌تواند انجام دهد) و از آنجایی که این کدها یک‌بار مصرف هستند، تفاوتی با ارسال کد بک آپ و یا اعلام کد تایید پیامک شده وجود ندارد.
بنابراین اعلام کد تاییدیه موبایل یا کد بک آپ جیمیل تفاوتی با یکدیگر ندارند و اگر قصد خرید محصول با روش “ورود به اکانت” دارید، چاره‌ای جز ارسال یکی از این موارد ندارید و ارسال کد بک آپ Gmail برای هر دو طرف بهینه‌تر و بهتر است.
اگر نگرانی بابت خطرهای احتمالی دارید، بهتر است سفارش خود را نزد ارائه‌دهنده‌ی معتبری ثبت کنید و حساسیت روی ارسال و عدم ارسال کد بک آپ، تاثیری ندارد.

امیدوارم که این آموزش مفید واقع شده باشد. اگر قسمتی از آموزش نحوه دریافت کد بک آپ جیمیل نیاز به توضیحات بیشتری دارد، لطفا از بخش نظرات همین صفحه آن را اعلام کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی کنیم.

3 دیدگاه در “آموزش دریافت کد بک آپ جیمیل

  1. meysam گفت:

    میتونیم کد بکاپ جیمیل رو ۴-۵ تا یادداشت کنیم و هر بار یکی رو بدیم برا هر خرید ؟

    1. گیفت برگ گفت:

      میثم عزیز سلام
      بله شما حتی می‌توانید همه‌ی کدهای بکاپ جیمیل رو از همون صفحه‌ی مربوطه خروجی بگیرید و در هر بار سفارش، یک مورد رو ارائه بدید. نیازی به دریافت کد بکاپ در هر بار سفارش نیست.

      1. Meysam گفت:

        ممنون از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *