آموزشی

آموزش دریافت کد بک آپ یا ریکاوری کد فیسبوک

ریکاوری کد یا کد بک آپ فیسبوک

در این آموزش ویدیویی قرار است به آموزش دریافت کد بک آپ یا همان ریکاوری کد فیسبوک بپردازیم که کاربردهای متعددی دارد. یکی از کاربردهای پررنگ در میان گیمرها، خرید‌های درون‌بازی و درون‌برنامه‌ای است که در ادامه توضیحات کامل‌تری ارائه می‌کنیم (در واقع کاربرد این کد خرید‌هایی است که با روش “ورود به اکانت” انجام می‌شوند). از آنجایی که بازی‌های معروفی مثل گیفت کارت پابجی، فری‌فایر و … قابلیت لینک شدن به فیسبوک را دارند و اگر اکانت شما به آن لینک شده باشد، داشتن کد بک آپ فیسبوک یا ریکاوری کد فیسبوک، باعث سهولت شما و شخص یا مجموعه‌ای است که خرید شما را انجام می‌دهد.

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که ارائه‌ی کد بک آپ فیسبوک چگونه باعث راحتی کار شما می‌شود؟ فیسبوک با هدف ارتقای امنیت، برای ورود به اکانت‌هایی که در دستگاه جدید تعریف می‌شوند، درخواست کد تاییدیه ارسال می‌کند که این کد ممکن است به شماره‌موبایل، ایمیل یا واتس‌اپ ارسال شود. حالا از آنجایی که وقتی سفارشی از نوع “ورود به اکانت” ثبت می‌کنید، یک شخص از مجموعه‌ی انتخابی شما، وارد اکانت شما می‌شود تا سفارش را تکمیل کند، بنابراین دستگاه جدیدی برای اکانت فیسبوک شما شناسایی می‌شود که همانطور که گفتیم، کد تاییدیه درخواست می‌شود. در این شرایط ۲ راه برای ورود به اکانت فیسبوک وجود دارد:

  1. پشتیبان با شماره تلفن شما تماس بگیرد و کد تاییدیه‌ای که ارسال شده است را اعلام کنید.
  2. در زمان سفارش کد بک آپ فیسبوک را اعلام کرده باشید تا پشتیبان به جای ارسال کد تایید، از کد بک آپ فیسبوک برای ورود استفاده کند.

به همین دلیل است که گفته می‌شود کد بک آپ فیسبوک اجباری نیست اما ارائه‌ی آن نه تنها باعث بوجود آمد مشکل خاصی نمی‌شود، بلکه سرعت انجام سفارش‌ها را بالاتر می‌برد.

اگر نگران در اختیار گذاشتن کد بک آپ فیسبوک هستید، در نظر داشته باشید که این کدها یک‌بار مصرف هستند و برای دفعات بعد قابل استفاده نیست (دقیقا مثل کد تاییدیه پیامکی)، بنابراین ارائه کد بک آپ با اعلام کد تاییدیه هیچ تفاوتی باهم ندارند.

نحوه دریافت کد بک آپ فیسبوک در دستگاه‌های اندرویدی و IOS دقیقا مشابه هم هستند. همچنین روش انجام تمام مراحل در مرورگر (سایت فیسبوک) و اپلیکیشن فیسبوک نیز هیچگونه تفاوتی باهم ندارد. به همین دلیل آموزش دریافت کد بک آپ فیسبوک را یک‌بار با اپلیکیشن فیسبوک و بار دیگر با مرورگر و در واقع سایت فیسبوک انجام داده‌ایم تا با هر روشی که مایل باشید، مراحل را دنبال کنید.

آموزش دریافت کد بک آپ فیسبوک در اندروید

در این بخش، آموزش نحوه دریافت ریکاوری کد فیسبوک را از طریق اپلیکیشن ارائه می‌کنیم که به‌صورت ویدیویی و تصویری آماده شده است و پس از آن، همین آموزش را در دستگاه آیفون و از طریق سایت فیسبوک مشاهده خواهید کرد.

تمام مراحلی که در ویدیو بالا مشاهده کردید، به‌صورت تصویری و توضیحات در این بخش ارائه شده است.

مدت زمان مورد نیاز: 2 دقیقه

  1. اپلیکیشن فیسبوک را اجرا کرده و روی آیکون “۳ خط” که در تصویر نشان داده شده را انتخاب کنید.سپس از بخش “Settings & privacy” گزینه “Settings” را انتخاب کنید.
    آموزش تصویری کد بک آپ فیسبوک

    گر اپلیکیشن را نصب ندارید، تمام مراحل زیر را از این لینک می‌توانید دنبال کنید و هیچ تفاوتی در روند آموزش دریافت بکاپ کد فیسبوک ایجاد نمی‌شود

  2. مانند تصویر ۴ و ۵ زیر، در هر دو مرحله گزینه “Password and Security” را انتخاب کرده و در نهایت روی “Two-factor authentication” بزنید.
    دریافت ریکاوری کد فیسبوک
  3. مراحل زیر را طبق تصویر زیر انجام دهید. در مرحله ۸، ممکن است یک کد به شماره تلفن، ایمیل یا واتس اپ شما ارسال شود که باید در بخش “Code” وارد کنید ( که در همین صفحه اعلام می‌کند که کد از چه طریقی ارسال شده است و در تصویر زیر این کد از طریق واتس اپ برای ما ارسال شده بود، همچنین این مرحله ممکن است برای همه نیاز نباشد). در تصویر شماره ۹، گزینه “Text message” را انتخاب کنید.
    ریکاوری کد فیسبوک
  4. در این بخش (تصویر ۱۰)، شماره موبایل خود را انتخاب کنید و اگر شناسایی نشده بود، با انتخاب گزینه “Add phone number”، شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس کد دریافتی را در بخش “Enter code” وارد کنید. در نهایت گزینه “Additional methods” را انتخاب کنید.
    مراحل دریافت کد بک آپ فیسبوک
  5. گزینه “Recovery codes” و سپس “Turn On” را انتخاب کنید تا کد بک آپ یا ریکاوری کد فیسبوک نمایان شود. از طریق گزینه “Get new codes” می‌توانید تمام کدها را حذف و کدهای جدیدی دریافت کنید و یا با لمس دکمه “Turn off”، همه‌ی کد‌ها را غیرفعال کنید.
    نمایش کد بک آپ فیسبوک

نحوه دریافت کد بکاپ یا ریکاوری کد فیسبوک در آیفون

همانطور که گفتیم، تمام مراحل دریافت کد بک‌آپ فیسبوک در آیفون دقیقا مشابه اندروید است اما از آنجایی که در آموزش بالا از طریق اپلیکیشن فیسبوک مراحل را انجام دادیم، در این بخش قرار است تمام مراحل با گوشی آیفون و از طریق مرورگر (سایت فیسبوک) طی شود. تمام توضیحات لازم در ویدیو زیر قید شده است.

برای شروع ابتدا از اینجا وارد اکانت فیسبوک شده و مراحلی که در ویدیو زیر توضیح داده می‌شود را دنبال کنید.

پرسش‌های متداول

  • کد بک آپ فیسبوک برای چه بازی‌هایی لازم است؟

    ۲ شرط برای نیاز به کد بک آپ فیسبوک وجود دارد:
    ۱. ریکاوری کد فیسبوک تنها برای بازی‌هایی که اکانت شما روی فیسبوک لینک شده باشد.
    ۲. خریدی داشته باشید که برای انجام دادن آن نیاز به ورود به اکانت داشته باشد.
    به عنوان مثال بازی پابجی موبایل قابلیت لینک کردن به فیسبوک را دارد اما تا زمانی که خریدی به حالت “ورود به اکانت” ثبت نکنید (مثلا یوسی را از طریق ردیم کد تهیه کنید)، نیازی به کد بک آپ نیست.

  • با ارائه ریکاوری کد فیسبوک، امنیت حساب من به خطر نمی‌افتد؟

    به هیچ عنوان، کد بکاپ یا ریکاوری کند فیسبوک دقیقا مانند همان پیامک تاییدیه‌ای است که از قبل صادر شده است و اگر کد بک آپ را ارائه ندهید، باید حداقل کد تاییدیه پیامکی را ارسال کنید تا شخص پرداخت‌کننده بتواند وارد اکانت شما شود. در واقع به لحاظ امنیت هیچ تفاوتی بین این ۲ وجود ندارد ولی در اختیار داشتن ریکاوری کد باعث می‌شود پرداخت‌کننده نیازی به برقراری تماس تلفنی با شما را نداشته باشد تا کد تاییدیه را دریافت کند.

  • اگر اکانت روی فیسبوک و جیمیل لینک شده باشد، ارائه کد بک آپ یکی از آن‌ها کافی است؟

    بستگی دارد که برای ورود به اکانت، اطلاعات فیسبوک را ارسال می‌کنید یا جیمیل. اگر اطلاعات جیمیل را برای ورود به اکانت‌تان ارائه کرده‌اید، می‌بایست کد بک آپ جیمیل را ارائه دهید.

2 دیدگاه در “آموزش دریافت کد بک آپ یا ریکاوری کد فیسبوک

  1. معید گفت:

    سلام
    ممنون برای اموزش خوبتونن
    انقضای زمانی ندارن این کد ها ؟ مثلا میشه هر بار ۵ تا رو تو تلگرام سیو کنم و هر دفعه که خواستم کد بکاپ فیسبوک بفرستم یکی دوتاشو بفرستم ؟

    1. گیفت برگ گفت:

      معید عزیز سلام
      دقیقا می‌توانید همین کار را انجام دهید و پس از مصرف هر کدام، مجدد برای دریافت کدهای جدید اقدام کنید. بکاپ کد فیسبوک تاریخ انقضا ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *