اپل, آموزشی

آموزش بازیابی رمز اپل آیدی فراموش شده

آموزش بازیابی رمز اپل آیدی

رمز اپل آیدی هم مانند هر اطلاعاتی احتمال فراموش شدن دارد و اتفاق عجیب یا ناگواری نیست به شرطی که راه‌های بازیابی رمز اپل آیدی را بلد باشید (دلیل به‌کار بردن کلمه‌ی “راه‌های بازیابی” را در ادامه متوجه خواهید شد). به دلایل مختلفی، امروزه اپل آیدی از روش‌های مختلفی ساخته می‌شود و به همین دلیل روش‌های بازیابی رمز اپل آیدی در شرایطی که فراموش شده باشد نیز متفاوت است. حتی ممکن است شرایط هر فرد در مواجه با این مشکل نیز، متفاوت باشد، به عنوان مثال فرد به ایمیل دسترسی داشته باشد یا خیر، شماره‌ی تعریف شده در اپل آیدی در دسترس باشد یا نباشد و … .

به همین دلیل راه‌های بازیابی رمز اپل آیدی فراموش شده را به ۳ روش آموزش می‌دهیم که با توجه به شرایطی که برای شما پیش آمده است، یکی از آن‌ها کارآمد خواهد بود ( قید می‌کنیم که روش معرفی شده برای چه شرایطی مناسب است).

بازیابی رمز اپل آیدی از طریق ایمیل پشتیبان

این روش مناسب افرادی است که اپل آیدی‌شان از طریق روش‌های ورود ۲ مرحله‌ای ایجاد نشده باشد یا به عبارتی اپل آیدی را به کمک سوالات امنیتی یا ایمیل پشتیبان (Rescue Email Address) ساخته باشند که ساده‌ترین روش بازیابی رمز عبور به‌حساب می‌آید. فرآیند بازیابی که در ادامه معرفی می‌شود را با هر دستگاهی می‌توانید اجرا کنید و فقط کافی است به یک مرورگر دسترسی داشته باشید تا وارد سایت بازیابی شوید.

۱. وارد سایت iforgot.apple.com شده و روی “Reset Password” کلیک کنید.

سایت iforgot بازیابی رمز اپل ایدی

۲. آدرس ایمیل اپل آیدی‌تان را وارد کنید.

آدرس ایمیل اپل آیدی

۳. اگر قصد بازیابی رمز اپل ایدی را دارید، گزینه اول را فعال کنید ( گزینه دوم برای بازیابی سوالات امنیتی اپل آیدی است که برای آن لازم است رمز اپل آیدی خود را در اختیار داشته باشید).

انتخاب گزینه ی بازیابی

۴. انتخاب روش بازیابی رمز اپل ایدی فراموش شده را انتخاب کنید. گزینه اول از طریق ایمیل پشتیبان است و روش دوم از طریق سوالات امنیتی. ابتدا از روش اول آموزش را به پایان می‌رسانیم و سپس روش بازیابی از طریق سوالات امنیتی را نیز باهم انجام خواهیم داد.

منظور از ایمیل پشتیبان، ایمیل خود اپل آیدی نیست و در واقع لازم است به ایمیل پشتیبان یا همان Rescue Email Address دسترسی داشته باشید.

انتخاب روز بازیابی اپل ایدی

۵. ایمیل جهت بازیابی رمز اپل آیدی به ایمیل پشتیبان ارسال می‌شود.

ارسال به ایمیل پشتیبان

۶. به ایمیل پشتیبان اپل ایدی مراجعه کرده و سپس روی لینک “Reset now” کلیک کنید.

کلیک روی ایمیل تایید

۷. رمز جدیدی برای اپل آیدی‌تان انتخاب می‌کنید و به این‌صورت، رمز اپل آیدی شما تغییر خواهد کرد.

تعیین رمز جدید برای اپل ایدی

بازیابی رمز اپل آیدی از طریق سوالات امنیتی

در مرحله‌ی ۴ (مراحل بالا)، گزینه‌ای به عنوان بازیابی رمز اپل ایدی از طریق سوالات امنیتی بود که در این بخش آن را مرور می‌کنیم (مراحل ۱ تا ۳ مشابه بخش بالا می‌باشد):

۴. گزینه “Answer Security Questions” را انتخاب می‌کنیم.

بازیابی رمز اپل ایدی از طریق سوالات امنیتی

۵. تاریخ تولدی که در زمان ساخت اپل ایدی وارد شده است را به میلادی وارد کنید.

تاریخ تولد تعیین شده در اپل ایدی

۶. به سوالاتی که در زمان ساخت اپل ایدی تعریف کرده‌اید، پاسخ دهید.

پاسخ به سوالات امنیتی

۷. رمز جدیدی برای اپل آیدی خود انتخاب کنید.

تعیین رمز جدید برای اپل ایدی

اگر شرایط شما با ۲ حالتی که در بالا معرفی شد متفاوت بود، آن را از بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن آموزشی متناسب با وضعیت شما به این مقاله اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *