پلی استیشن

بهترین بازی های دو نفره PS5 (پلی استیشن ۵)

بازی‌های دو نفره ps5

فکر نمی‌کنم کسی منکر این باشد که لذت بازی‌های دو نفره نسبت به تک‌نفره‌ها کاملا متفاوت است به خصوص زمانی که روی کنسول‌های PS5 اجرا می‌شود. در اجرای بازی‌های دو نفره‌ی پلی استیشن ۵، آرامش جای خودش را به رقابت و کل کل کردن می‌دهد که اتفاقا همین موضوع برای طرفداران بازی های دو نفره ps5 جذابیت دارد. این سبک از بازی‌ها در دو حالت آنلاین و آفلاین ارائه شده‌اند که در زمان معرفی بازی‌ها، به قابلیت اجرای آنلاین و آفلاین آن‌ها اشاره خواهیم کرد (هر دو سبک را پوشش داده‌ایم).

بین بازی‌هایی که برای این کنسول مناسب هستند، هزاران بازی دو نفره وجود دارد که واقعا انتخاب از بین آن‌ها ساده نیست. هدف ما هم از نگارش این مقاله، دقیقا همین موضوع است که گلچینی از بهترین بازی‌های دو نفره پلی استیشن ۵ را داشته باشیم (از سبک‌های مختلف ورزشی گرفته تا اکشن و …) که در نهایت انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

به همین دلیل به جای معرفی ۶۰-۷۰ بازی دو نفره PS5، با سخت‌گیری زیاد این لیست را به محدود‌ترین حالت ممکن در آوردیم که واقعا بهترین‌ها در آن قرار گرفته باشند.

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3
سبکماجراجویی و نقش‌آفرینی
امتیاز متاکریتیک۹۶
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $69.99
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ یا ۲ نفر
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۴ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://store.playstation.com/en-us/concept/10007460

Baldur’s Gate III را، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های دهه اخیر می‌نامند که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد (منظور نسخه‌ی سوم Baldur’s Gate) و جزو برترین بازی‌های ۲۰۲۳ قرار گرفت. قابلیت دو نفره‌ی این بازی حتی اگر به بازی‌های دو نفره پلی استیشن ۵ علاقه نداشته باشید، جذاب خواهد بود و به همین دلیل به عنوان اولین پیشنهاد ما در این لیست قرار گرفته است.

اگر به بازی‌های سبک نقش آفرینی (Role-Play Game یا RPG) علاقه‌مند هستید، این بازی انتخاب به شدت جذابی برای شما خواهد بود. این بازی اجازه‌ی عملی کردن هر ایده‌ای را به شما می‌دهد و عملا هر انتخاب شما نتیجه‌ای دارد.

قابلیت دو نفره‌ی آن می‌تواند آفلاین روی یک صفحه‌ی مشترک اجرا می‌شود و یا می‌توانید به‌صورت آنلاین و تا ۴ نفر این بازی را اجرا کنید ( پس شد آفلاین دو نفره و آنلاین ۴ نفره). اصلا نمی‌توان گفت اجرای بازی دو نفره‌ی آفلاین این بازی بهتر است یا آنلاین، چون واقعا هر کدام مزایای خود را دارند اما به نظر می‌رسد اجرای بازی با یک دوستی که در کنار هم نشسته باشید، مشورت و تصمیم‌گیری‌های بهتری خواهید داشت.

بازی It Takes Two

بازی It Takes Two
سبکماجراجویی
امتیاز متاکریتیک۸۸
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $39.99 (در تخفیف با کمتر از ۱۰ دلار می‌توان تهیه کرد)
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۲ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)۲ نفره به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://store.playstation.com/en-us/product/UP0006-PPSA02342_00-ITTAKESTWORETAIL/

از اسم این بازی هم مشخص است که برای دو نفر طراحی شده است که در یک صفحه‌ی مشترک اجرا می‌شود. It Takes Two یک بازی فکری و خلاقانه است که ترکیبی از کار گروهی و همکاری را می‌طلبد. حالتی را تصور کنید که شما و همراه‌تان برای حل معماها در یک مکان همکاری می‌کنید. این بازی در سال ۲۰۲۱ جوایز بسیاری بدست آورد و نامزد عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۱ شده است.

اگر به هر لیستی از بهترین بازی‌های دو نفره پلی استیشن ۵ توجه کنید، قطعا اسم این بازی به چشم‌تان می‌خورد و با وجود اینکه ۳ سال از انتشار این بازی گذشته است، همچنان در لیست برترین‌ها قرار دارد. این بازی حتی برای افرادی که علاقه‌ی زیادی به دنیای بازی ندارند و به اصطلاح گیمر نیستند نیز جذابیت داشته و مورد استقبال قرار گرفته است (این بازی برای کودکان نیز مناسب است).

It Takes Two بر روی کنسول‌های PS4 و PS5 قابل اجراست و اگر تصمیم به اجرای آنلاین دارید، کافی است یک نفر این بازی را خریداری کرده باشد. در واقع نفر دوم (هم‌تیمی شما) تنها با دانلود Friend’s Pass، می‌تواند در این بازی شما را همراهی کند.

بازی Tekken 8

بازی تیکن ۸
سبکاکشن، مبارزه‌ای
امتیاز متاکریتیک۹۰
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $69.99
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ و ۲ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۱۶ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://www.playstation.com/en-us/games/tekken-8/

سری بازی‌های تیکن از دیرباز در اکثر پلتفرم‌ها وجود داشته‌اند و جزو آن بازی‌هاییست که واقعا نیاز به معرفی ندارد. نسخه‌ی ۸ بازی تیکن که در سال ۲۰۲۴ ارائه شد مانند همان تیکن‌هایی است که از قبل می‌شناسید با این تفاوت که با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا توسعه داده شده و کیفیتی شگفت‌انگیز را به همراه دارد. اگر قرار بود فقط یک بازی اکشن و مبارزه‌ای را برای لیست بهترین بازی‌های دو نفره PS5 انتخاب کنیم، قطعا بازی Tekken 8 را انتخاب می‌کردیم.

بازی Overcooked! All You Can Eat

بازی Overcooked
سبکخانوادگی
امتیاز متاکریتیک۸۴
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $39.99
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ تا ۴ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۴ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://www.playstation.com/en-us/games/overcooked–all-you-can-eat/

داستان این بازی از این قرار است که شما به همراه یک دوست دیگر، در نقش آشپز هستید. آن هم آشپزی ماجراجویانه در مکان‌های عجیب. همکاری‌های درون بازی آن را به یکی از بهترین بازی‌های دو نفره‌ی سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. البته خود بازی همینقدر ساده نیست و چالش‌های زیادی در مسیر خواهید داشت که همکاری و هماهنگی دونفره را می‌طلبد (به‌طوری که هشدار داده می‌شود تا با اجرای این بازی به همراه دوستان‌تان، مراقب روابط دوستی خود باشید حتی بیشتر از ماریو و مونوپولی).

بازی Rocket League

بازی Rocket League
سبکورزشی و مسابقه‌ای (ماشین)
امتیاز متاکریتیک۸۵
قیمت بدون تخفیف در PSNرایگان
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ تا ۴ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۸ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://store.playstation.com/en-us/product/UP2002-CUSA01163_00-ROCKETLEAGUENA01

یکی از بهترین بازی‌های ماشینی با قابلیت اجرای دو نفره در PS5، راکت لیگ است که در اصل به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ نیست ولی به لطف ویژگی backwards compatibility می‌توانیم در کنسول‌های PS5 اجرا کنیم.

در ابتدا شاید تصور کنید با یک بازی مسابقه‌ای ماشینی طرف هستید ولی اینطور نیست. قرار است فوتبال را با ماشین بازی کنید. بله دقیقا باید توپ با ماشین به سمت دروازه حریف پرتاب شود. شاید در ابتدا کمی نامفهوم به نظر برسد اما با کمی بازی، شگفت‌زده خواهید شد. با توجه به رایگان بودن این بازی، اگر به ترکیبی از سبک مسابقه‌ای و اکشن و ماشینی علاقه‌مند هستید، این بازی ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد.

بازی EA SPORTS FC 24

بازی ea sports fc 24
سبکورزشی
امتیاز متاکریتیک۷۵
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $99.99
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ تا ۴ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۲۲ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://store.playstation.com/en-us/product/UP0006-PPSA13393_00-24ULTIMATEBUNDLE

اگر فوتبالی هستید، جدید‌ترین بازی فوتبالی یعنی FC 24 قابل چشم پوشی نیست. در این نسخه تکنولوژی جدید HyperMotion V کمی فراتر رفته است و با ضبط حرکات واقعی بازیکنان، شاهد یک بازی واقع‌گرایانه‌تری هستیم. البته این قابلیت فقط در کنسول‌های PS5 در دسترس است (یعنی در PS4 این قابلیت فعال نیست). در این بازی می‌توانید با دوستان‌تان در یک تیم باشید و یا در مقابل هم به رقابت بپردازید.

این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین از نظر بصری و مکانیکی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

بازی Street Fighter 6

بازی Street Fighter 6
سبکمبارزه‌ای
امتیاز متاکریتیک۹۲
قیمت بدون تخفیف در PSNدر ریجن آمریکا $59.99
تعداد نفرات در حالت آفلاین و محلی۱ تا ۲ نفره
تعداد نفرات در حالت آنلاین (پلی استیشن پلاس)تا ۱۶ نفر به‌صورت آنلاین
لینک PlayStation storehttps://www.playstation.com/en-us/games/street-fighter-6/

وقتی صحبت از بازی‌های دو نفره PS5 می‌شود، قطعا اسم این بازی را در دسته‌ی مبارزه‌ای می‌شنوید. استریت فایتر ۶، یک بازی‌ مبارزه‌ای قدیمی و جذاب است که روی کنسول‌های PS5 احساس فوق‌العاده‌ای را منتقل می‌کند. این بازی جزو بازی‌هایی به شمار می‌رود که با داستانی زیبا، نظر افرادی که حتی به بازی‌های مبارزه‌ای علاقه‌مند نیستند را به خود جلب کند. اگر در مناسب بودن یا نبودن Street Fighter 6 شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه Demo آن که به رایگان در پلی استیشن استور قرار گرفته است را دانلود و امتحان کنید.

اگر فکر می‌کنید جای بازی خاصی در این لیست بازی‌های دو نفره PS5 خالی است، حتما نام بازی را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *