آموزشی, اپل

آموزش جامع خرید حجم آیکلود و افزایش حافظه آیفون

خرید حجم آیکلود

خرید حجم آیکلود یا افزایش حجم آن بر خلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد، بسیار ساده است و هیچ نیازی به برون‌سپاری ندارد (مهم نیست چقدر از ساختار و سرویس‌های اپل سر رشته دارید، افزایش حافظه آیکلود برای همه ساده است). حتما می‌دانید که فضای پیش‌فرض iCloud که به رایگان ارائه می‌شود ۵ گیگ است و برای ارتقا یا افزایش آن نیاز به خرید آیکلود پلاس دارید که علاوه بر افزایش حجم آیکلود، ویژگی‌های واقعا جذاب دیگری نیز برای شما فعال می‌شود که در ادامه دقیق‌تر به آن می‌پردازیم.

در ابتدا به‌صورت کاملا ساده به مزایای آیکلود در دستگاه‌های اپلی (آیفون، آیپد و هر دستگاهی از این شرکت) می‌پردازیم و بعد آموزش کاملی برای خرید حجم آیکلود شرح می‌دهیم که با کم‌ترین هزینه بتوانید به‌صورت ریالی این فضای ابری ارزشمند را ارتقا دهید. در نظر داشته باشید که ارتقا حجم iCloud به‌صورت مدت‌دار و حجمی است که حداقل هزینه‌ی مورد نیاز آن ماهانه ۱ دلار می‌باشد.

آیکلود ساده‌ترین و اتفاقا امن‌ترین فضای ابری برای دستگاه‌های Apple است که مهم‌ترین کاربرد آن، حفظ اطلاعات کاربران در هر شرایطی می‌باشد. آیکلود بر اساس تنظیماتی که شما تعیین می‌کنید، نسخه‌ی بک‌آپ یا همان نسخه‌ی پشتیبان فایل و اطلاعات شما را ذخیره‌سازی می‌کند تا نگران از بین رفتن اطلاعات خود نباشید. منظور از این اطلاعات می‌تواند عکس‌های شما یا هر فایل مهم دیگری باشد که آن را شما تعیین می‌کنید ( نحوه تعیین محتوای پشتیبان‌گیری را در ادامه معرفی کرده‌ایم).

از دیگر کاربردهای آیکلود، سینک کردن اطلاعات در دستگاه‌های دیگر شماست، به‌صورت کلی هر دستگاهی که اپل آیدی شما روی آن تنظیم شده باشد، می‌تواند به اطلاعات ذخیره شده در آیکلودتان دسترسی داشته باشد که این اتفاق جذابی است.

مراحل ارتقا آیکلود در ۳ دقیقه

توضیحات بالا برای آن که دید مناسبی از آیکلود داشته باشید ارائه شده و محتوای اصلی مربوط به خرید حجم آیکلود، در این بخش است. به‌صورت کلی برای ارتقا حافظه iCloud لازم است تا ۳ مرحله‌ی زیر انجام شود که هر کدام حداکثر ۱ دقیقه زمان نیاز دارد:

  1. تهیه گیفت کارت اپل
  2. افزایش اعتبار اپل آیدی
  3. ارتقا آیکلود

مراحل ۱ و ۲ وابسته به هم هستند و در یک بخش و مرحله‌ی اصلی یعنی خرید حجم آیکلود را در بخشی جداگانه توضیح می‌دهیم.

گیفت کارت اپل و شارژ اپل آیدی با هدف افزایش حجم آیکلود

تنها روشی که به‌صورت مستقیم و امن می‌توانید هزینه‌ی خرید حجم ایکلود را پرداخت کنید، گیفت کارت اپل است که از ۲ دلار شروع می‌شود. در این مرحله پیش از خرید گیفت کارت، لازم است نوع سرویسی که قصد خرید آن را دارید را مشخص کنید و گیفت کارت خود را بر همان اساس تهیه کنید. در حال حاظر پلن‌های آیکلود پلاس (iCloud+) در ریجن یا همان کشور آمریکا به‌صورت زیر است:

حجممدت زمانقیمت
۵۰ گیگیک ماه۰.۹۹ دلار
۲۰۰ گیگیک ماه۲.۹۹ دلار
۲ ترابایتیک ماه۹.۹۹ دلار
۶ ترابایتیک ماه۲۹.۹۹ دلار
۱۲ ترابایتیک ماه۵۹.۹۹ دلار

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا پلن اول یعنی ۵۰ گیگ به مبلغ ۱ دلار در ماه را انتخاب کنید و اگر نیاز به ارتقای بیشتر بود، در ماه‌های بعد قابل تغییر است.

مراحل زیر را برای شارژ اپل آیدی انجام دهید:

  1. برای خرید گیفت کارت اپل به این لینک مراجعه کرده و بر اساس ریجن یا همان کشور اپل آیدی‌تان، گیفت کارت مورد نظر را انتخاب کنید ( اگر نمی‌دانید ریجن اپل آیدی شما از چه کشوری است، این آموزش مخصوص شماست).
  2. پس از خرید کد گیفت کارت، به صفحه آموزش شارژ اپل آیدی مراجعه کرده و مراحل را انجام دهید (آموزش ویدیویی و کامل در لینک معرفی شده وجود دارد).

اگر مراحل بالا را انجام داده باشید، به این معناست که آماده‌ی ارتقا آیکلود هستید، آخرین مرحله را در بخش بعدی دنبال کنید.

آموزش خرید حجم آیکلود

در این بخش فرض می‌کنیم که اپل آیدی شما موجودی کافی دارد و مراحل قبل را انجام داده‌اید. برای خرید iCloud+ مراحل زیر را دنبال کنید:

زمان مورد نیاز: 1 دقیقه

  1. وارد “Settings” شوید.

    تنظیمات دستگاه آیفون
  2. وارد گزینه اول یعنی اپل آیدی شوید.

    ورود به اپل آیدی در دستگاه آیفون
  3. وارد بخش “iCloud” شوید.

    بخش آیکلود
  4. گزینه “Upgrade to iCloud+” را انتخاب کنید.

    آپگرید آیکلود
  5. پلن مورد نظر برای خرید حجم آیکلود را انتخاب کرده و “Upgrade” را بزنید.

    پلن های ارتقا حجم آیکلود
  6. با ۲ بار فشردن دکمه‌ی کنار دستگاه، مبلغ از موجودی اپل آیدی شما کسر و خرید حجم آیکلود انجام می‌شود.

    پرداخت هزینه خرید حجم آیکلود

در ماه‌های بعدی مبلغ تمدید به‌صورت خودکار از موجودی اپل آیدی شما کسر خواهد شد و نیازی به انجام مراحل بالا نیست. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت عدم وجود شارژ کافی در اپل آیدی، مجدد حجم آی‌کلود شما به حالت قبل یعنی ۵ گیگ کاهش می‌یابد و دیگر مزایای iCloud+ نیز غیرفعال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *