آموزشی, استیم

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت استیم والت

نحوه استفاده از گیفت کارت استیم

نحوه استفاده از گیفت کارت استیم والت و در واقع فرآیند شارژ استیم یکی از ساده‌ترین پروسه‌ها را در میان دیگر گیفت‌کارت‌ها را دارد. با وجود سادگی فرآیند استفاده از گیفت کارت استیم، رعایت برخی نکات برای شارژ اکانت استیم الزامی است که در این مقاله قرار است به آن‌ها بپردازیم. استفاده از گیفت کارت استیم از روش‌های مختلفی قابل انجام است (در واقع پلتفرم‌های مختلف) ولی ما این آموزش را بر اساس سایت Steam پیش می‌بریم که بهترین روش شارژ اکانت استیم محسوب می‌شود.

با توجه به قوانین Steam (که البته مدام در حال تغییر است) هنگام خرید گیفت کارت استیم، ریجنی را انتخاب کنید که اکانت شما مربوط به آن ریجن یا کشور باشد. در واقع اگر در قسمت آدرس اکانت خود، کشور آمریکا را ثبت کرده باشید، گیفت کارت استیم آمریکا مناسب شماست.

استیم

با بالاترین تنوع قیمتی و تحویل آنی

توجه: پیش از شروع به ردیم گیفت کارت استیم، آی پی خود را به IP ریجن اکانت خود تغییر دهید.

زمان مورد نیاز: 1 دقیقه

  1. وارد لینک https://store.steampowered.com/ شده و بر روی “login” کلیک کنید.
    وارد سایت استیم شوید

    سپس اطلاعات اکانت خود را وارد کنید تا مجدد به صفحه‌ی اصلی منتقل شوید.

  2. بر روی پروفایل خود کلیک کرده و گزینه‌ی “Account details” را انتخاب کنید.
    وارد اکانت استیم شوید
  3. روی گزینه “Add funds to your Steam Wallet” کلیک کنید.
    بر روی add funds کلیک کنید
  4. روی گزینه “Redeem a Steam Gift Card” کلیک کنید.
    روی redeem steam giftcard کلیک کنید
  5. کد گیفت کارت استیم ولت خود را وارد کرده و بر روی “Continue” کلیک کنید تا شارژ اکانت استیم انجام شود.
    کد گیفت کارت استیم خود را وارد کنید

    پس از انجام، موجودی جدید‌تان را در همین صفحه و قسمت “Wallet Balance” مشاهده خواهید کرد.
    اگر برای اولین بار از گیفت کارت استیم استفاده می‌کنید ممکن است با صفحه‌ای مواجه شوید که می‌بایست آدرسی به عنوان محل سکونت خود وارد کنید.

مواردی که پیش از شارژ استیم باید بدانید

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در فرآیند استفاده از گیفت کارت استیم، در این قسمت به نکاتی پرداخته‌ایم که دانستن آن کمک می‌کند تا با خطاهای پرتکرار مربوط به Steam مواجه نشوید.

  • گیفت کارتی که ریجن آن با ریجن اکانت استیم هماهنگ نباشد، قابل ردیم نیست و با خطا مواجه خواهید شد.
  • کد استیم والت ۱۵ کاراکتر دارد که بصورت ۵ تایی جدا شده‌اند و تمامی حروف با حرف بزرگ هستند (حتما باید بصورت حروف بزرگ وارد شوند). یک نمونه از ردیم کد استیم : ISMT9-Z2LKF-BB6QM
  • در زمان شارژ اکانت استیم، آی پی شما باید با ریجن گیفت کارت هماهنگ باشد.
  • اگر اطلاعات اکانت خود را به درستی تکمیل نکرده باشید، در مرحله‌ی آخر صفحه‌ی اطلاعات آدرس نمایان خواهد شد که فیلد‌هایی برای “Street Address” و “Street Address line 2” دارد که مربوط به آدرس خیابان محل زندگی شما است که باید طبق ریجنی اکانت وارد شود. فیلد بعدی مربوط به “City” است که شهر را باید وارد کنید و “State” که ایالت محل زندگی شماست و در نهایت “Country” که کشور را تغیین می‌کنید. ممکن است با توجه به کشوری که انتخاب می‌کنید، وارد کردن ” Zip or Postal Code” برای شما اجباری یا اختیاری باشد که مربوط به آدرس کد پستی است. تمامی این اطلاعات را می‌توانید از سایت‌هایی که آدرس فیک منتشر می‌کنند، دریافت کنید.

خطای احتمالی در استفاده از گیفت کارت Steam

The code my be invalid

این خطا ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که پیشنهاد می‌کنیم تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهید:

صحت ورود اطلاعات را چک کنید تا اشتباه تایپی و یا با حروف کوچک وارد شده باشند. همچنین در حالاتی که گیفت کارت و اکانت از یک ریجن یکسان نباشند، این خطا نمایش داده می‌شود و یا شاید کد گیفت کارتی که تهیه کرده‌اید اشتباه باشد که در این حالت باید با از ارائه‌دهنده‌ی گیفت کارت‌تان پیگیری کنید.

Already Redeemed Error

این خطا به این معناست که کد گیفت کارت شما استفاده شده است. حالا در این شرایط ممکن است شما قبلا استفاده کرده باشید و یا یک کد استفاده شده برای شما ارسال شده باشد. ابتدا موجودی اکانت استیم را بررسی کرده و اگر اعتباری به اکانت‌تان اضافه نشده بود، این موضوع را از فروشنده گیفت کارت پیگیری کنید.

Region Restriction Error

ریجن گیفت کارتی که تهیه کرده‌اید با ریجن اکانت استیم والت شما همخوانی ندارد و از آنجایی که گیفت کارت‌ها محصولی نیستند که بتوانید تعویض و یا عودت دهید، در این شرایط ۲ راهکار زیر برای شما وجود دارد:

  1. گیفت کارتی که در اختیار دارید را در یک اکانتی که با ریجن آن هماهنگ است، ردیم کنید.
  2. ریجن اکانت فعلی خود را تغییر دهید تا هماهنگی بین گیفت کارت و اکانت ایجاد شود.

سوالات پرتکرار پیرامون ردیم گیفت کارت استیم ولت

  • روش شارژ استیم ولت از نرم افزار با سایت استیم چه تفاوت‌هایی دارد؟

    هیچ تفاوتی در روش ردیم ( redeem ) گیفت کارت وجود ندارد و در نهایت موجودی گیفت کارت به اکانت استیم شما منتقل خواهد شد و اتفاقا مراحل آن در برنامه استیم نیز دقیقا مشابه سایت است.

  • پس از ردیم، بلافاصله می‌توانیم محصولات استیم را خریداری کنیم؟

    بله محدودیتی به لحاظ زمانی ندارید.

  • پس از ردیم گیفت کارت، امکان فعالیت با آی پی ایران مشکلی ایجاد می‌کند ؟

    خیر فقط کافی است در زمان استفاده از گیفت کارت استیم، آی پی را تغییر دهید.

2 دیدگاه در “آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت استیم والت

  1. محمد پردل گفت:

    سلام من یه گیفت کارت ۱۰ دلاری خریدم و خواستم بدون شارژ استیم ولت بصورت مستقیم بازی خرید کنم ولی وقتی بازی مورد نظرم رو انتخاب می کنم می گه باید حساب pay pal داشته باشی الان دقیقا نمی دونم چی کار کنم

    1. گیفت برگ گفت:

      سلام
      محمد عزیز این حالتی که شما می‌فرمایید تنها یک علت می‌تواند داشته باشد و آن هم این است که شما قصد خرید یک محصول ۱۰ دلاری با گیفت کارتی با همین قیمت دارید ولی مالیات یا Tax را نادیده گرفته‌اید. در واقع شما کمی بیشتر از ۱۰ دلار نیاز دارید و به همین دلیل بصورت پیشفرض درخواست می‌شود که این تفاوت قیمت محصول و گیفت کارتی که در اختیار دارید را با حساب‌های بین‌المللی پرداخت کنید.
      برای حل این مشکل ابتدا طبق آموزش همین صفحه، گیفت کارت خود را ردیم کنید و همچنین قیمت تمام‌شده‌ی محصول را که در آخرین مرحله‌ی پرداخت نمایش داده می‌شود را با موجودی والت خود مقایسه کنید. در این صورت متوجه مبلغی که برای خرید محصول مورد نظر نیاز دارید، خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *