آموزشی

بهترین تنظیمات فری فایر

تنظیمات فری فایر

تمرین و صبر از فاکتورهای مهمی هستند که در ارتقا سطح بازی فری فایر لازم است اما در کنار این دو، مولفه‌هایی وجود دارد که شاید سرعت پیشرفت شما را دوچندان کند مانند شخصی‌سازی کردن تنظیمات فری فایر، به‌طوری که راحتی و آزادی عمل کاملی در محیط بازی داشته باشید.

خوشبختانه بازی‌های ویدیویی که امروزه می‌بینیم و فری فایر هم از آن مستثنا نیست، قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات را به گیمرها می‌دهند. تنظیمات این بازی‌ها تقریبا مشابه هستند و تفاوت‌هایی جزئی در آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال تنظیمات هدشات فری فایر اولویت زیادی در این بازی دارد به حدی که اپلیکیشن‌های اختصاصی هدشات فری فایر برای آن توسعه داده شده است (البته در ادامه کامل و دقیق به استفاده یا عدم استفاده از آن‌ها می‌پردازیم) در صورتی که در پابجی موبایل، تنظیمات هدشات در اولویت اول نیست و کمتر به آن توجه می‌شود.

فری فایر

با بهترین تنوع قیمتی و تحویل آنی 🎉

هدشات فری فایر یعنی چی؟

در دنیای بازی‌ها، تیری که هدشات می‌شود، حکم تیر طلایی را دارد. هدشات به نشانه‌گیری دقیق روی سر دشمنان گفته می‌شود که بیشترین آسیب را به او وارد می‌کند.

هدشات در فری فایر نیازمند تمرین مداوم و استفاده از اسلحه‌های مناسب است و در کنار آن، تنظیمات هدشات فری فایر نیز به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جانبی که در هدشات فری فایر به شما کمک می‌کنند، از نظر FreeFire Garena کاملا غیرقانونی و غیر حرفه‌ای است که دیر یا زود توسط FreeFire شناسایی و این اکانت‌ها به‌صورت کامل مسدود می‌شود (این اپلیکیشن‌ها به‌صورت خودکار اسلحه را روی نزدیک‌ترین هدف قفل می‌کنند و عملا در نشانه‌گیری اختیار عمل ندارید و در واقع این شما نیستید که بازی می‌کنید). علاوه بر خطراتی که به همراه دارد، حس خوب بعد از هدشات واقعی را تجربه نخواهید کرد (فکر می‌کنم فقط همین موضوع برای عدم استفاده از آن‌ها کافی باشد).

به‌صورت واقع بینانه، هیچ راه ساده و میانبری برای هدشات فری فایر وجود ندارد و تنظیمات هدشات فری فایر نیز همانطور که از نامش پیداست، صرفا یکسری تنظیماتی هستند که باعث می‌شود راحتی بیشتری داشته باشید که نتیجه‌ی آن، می‌تواند هدشات هم باشد.

بنابراین در اصل، تنظیمات اختصاصی هدشات فری فایر وجود ندارد که با تنظیم کردن آن، هدشات‌های متعددی ثبت کنید، بلکه تنظیمات فری فایر را طوری تنظیم می‌کنیم که باعث راحتی و بهبود عملکرد ما می‌شود.

یکی از پندهایی که می‌توان برای تمرین هدشات فری فایر به کار ببرید این است که:

هدف خود را از بدن دشمن به سر او تغییر دهید

کلمه هدشات یا Headshot در بازی در دیکشنری‌ها نیز به این‌صورت معنی می‌شود و برای تمام بازی‌ها صدق می‌کند:

a direct hit to the head with a bullet from a gun

Collins English Dictionary

ترجمه : اصابت مستقیم گلوله‌ی تفنگ به سر

بهترین تنظیمات سنسیویتی فری فایر

توضیحات را پایان داده و به‌صورت عملی وارد بخش تنظیمات سنسیویتی فری فایر می‌شویم که تاثیر زیادی در هدشات‌های فری فایر دارد. مهم‌ترین موضوعی که در تنظیمات سنسیویتی فری فایر وجود دارد، سبک بازی شماست که معمولا در چه فاصله‌ای قرار می‌گیرید. آیا در فاصله نزدیک بازی می‌کنید و یا به فواصل دور علاقه دارید. تنظیمات سنسیویتی فری فایر برای هر حالت، تفاوت‌های جزئی دارد که در این بخش به تمام حالات می‌پردازیم.

برای شروع ابتدا روی آیکون چرخ‌دنده (⚙️) واقع در بالا سمت راست صفحه کلیک کرده و وارد تب” Sensitivity” شوید.

تنظیمات فری فایر

تنظیمات سنسیویتی فری فایر برای فاصله‌های دور

در این شرایط تنظیمات سنسیویتی را نسبتا پایین تنظیم می‌کنیم تا مشکلی در ردیابی اهداف متحرک نداشته باشیم. چرا که ردیابی انمی‌هایی که در حرکت هستند، در فاصله‌های دور سخت‌تر است. جدول و عکس تنظیمات سنسیویتی این بخش به شکل زیر است:

عکس تنظیمات سنسیویتی فاصله دور فری فایر
تنظیماتپیشنهاد
General۱۰۰
Red Dot۸۵
2x Scope۷۰ الی ۷۵
4x Scope۶۰ الی ۶۵
Sniper Scope۵۰ الی ۵۵
Free Look۵۵

تنظیمات سنسیویتی فری فایر برای فاصله‌های متوسط

در حد فاصل متوسط سعی می‌کنیم تنظیمات متعادلی را داشته باشیم که می‌توانید عکس تنظیمات سنسیویتی فری فایر در فاصله متوسط را مشاهده کنید:

عکس تنظیمات سنسیویتی فری فایر
تنظیماتپیشنهاد
General۱۰۰
Red Dot۸۰
2x Scope۷۰
4x Scope۶۰
Sniper Scope۵۰
Free Look۵۸

تنظیمات سنسیویتی فری فایر برای فاصله‌های نزدیک

در فاصله‌های نزدیک‌تر، ردیابی اهدافی که در حرکت هستند کمی متفاوت‌تر است و بر خلاف فاصله‌های دور، تنظیمات سنس فری فایر را کمی افزایش می‌دهیم:

تنظیمات سنسیویتی فری فایر برای فاصله نزدیک
تنظیماتپیشنهاد
General۹۵ الی ۱۰۰
Red Dot۸۵ الی ۹۰
2x Scope۸۵ الی ۹۰
4x Scope۷۵ الی ۸۰
Sniper Scope۵۵ الی ۶۰
Free Look۶۵

تنظیمات ایده‌آل فری فایر ( تنظیمات هدشات فری فایر نیست)

از آنجایی که می‌دانیم یک تنظیمات سنس ثابتی را نمی‌توان برای همه تجویز کرد و همچنین تمام گیمر ها نیز به دنبال تنظیمات هدشات فری فایر نیستند، در این بخش به تنظیمات ایده‌آلی که از مورد بررسی قرار دادن پلیرهای حرفه‌ای بدست آمده، می‌پردازیم (تنظیماتی که پرو پلیرها در یوتیوب رونمایی می‌کنند).

اگر اصراری روی هدشات فری فایر ندارید و صرفا با هدف آشنایی با تنظیمات فری فایر به این صفحه مراجعه کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا همین تنظیمات را روی دستگاه‌تان اعمال کرده و سپس با آزمایش و خطا، تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید تا به بهترین تنظیمات فری فایری برسید که برای شما کارآمد باشد.

بهترین تنظیمات سنسیویتی فری فایر
تنظیماتپیشنهاد
General۴۰ الی ۴۵
Red Dot۸۰ الی ۸۵
2x Scope۲۰ الی ۲۵
4x Scope۲۰ الی ۲۵

در نظر داشته باشید که تنظیمات بالا فقط یک ایده‌ی کلی و میانگین تنظیماتی است که اکثر پلیرهای حرفه‌ای در آن توافق داشته‌اند و ممکن است برای یک شخص بهترین تنظیمات فری فایر باشد و برای شخص دیگر بدترین تنظیمات. بنابراین ابتدا از این تنظیمات شروع کنید و سپس با توجه به شرایط و احساسی که از آن دریافت می‌کنید، تنظیمات را ویرایش کنید.

تنظیمات کنترل فری فایر (بخش Controls)

پس از سنسیویتی فری فایر، نوبت به بخش “Controls” می‌رسد که این بخش نیز تاثیراتی در سطح عملکرد شما می‌گذارد و لازم است برخی از گزینه‌هایی که در آن وجود دارد را طبق عکس و جدول تنظیمات زیر تغییر دهید.

تنظیمات کنترل فری فایر
تنظیماتپیشنهاد
Aim PrecisionDefault
Left Fire ButtonShow When scoped
Quick Weapon SwitchOn
Grenade SlotDouble Slot
Run ModeClassic
Damage IndicatorNew

تنظیمات گرافیک فری فایر

آخرین تنظیماتی که برای فری فایر پیشنهاد می‌شود، تنظیمات بخش گرافیک است که به لحاظ بصری تاثیراتی در بازی شما می‌گذارد. اما تنظیمات آن نسبت به تنظیمات پابجی و تنظیمات کالاف دیوتی موبایل ساده‌تر است. تنظیمات فری فایر در بخش گرافیک را به حالت زیر تغییر دهید:

تنظیمات گرافیک فری فایر
تنظیماتپیشنهاد
GraphicsUltra
High Res.High
ShadowOn یا Off (مربوط به سایه است و به‌صورت سلیقه‌ای می‌توانید انتخاب کنید)
FilterVivid
High FPSHigh
Auto ScaleOff
MinimapRotating

بازگشت به تنظیمات اولیه سنسیویتی فری فایر

برای ریست کردن تنظیمات سنسیویتی فری فایر و برگشت به حالت اولیه‌، تنها کافی است دوباره به بخش “Settings” مراجعه کرده و وارد تب “Sensitivity” شوید. سپس روی دکمه “Reset” واقع در گوشه‌ی پایین سمت راست کلیک کنید تا تمام تنظیمات سنسیویتی فری فایر به حالت پیش‌فرض خود تغییر یابد.

جمع بندی

در متن بالا سعی کردیم تا این موضوع را بیان کنیم که بازی فری فایر فقط در خرید جم فری فایر و در اختیار داشتن آیتم‌های حرفه‌ای نیست و مسائل دیگری مثل تمرین و تنظیمات اختصاصی دست در دست هم می‌دهند تا یک گیم پلی حرفه‌ای رقم بخورد.

علاوه بر آن دانستیم که هیچ تنظیمات ثابتی برای این بازی وجود ندارد که با اجرای آن، بتوانید سطح بازی خود را ارتقا دهید و تنظیمات معرفی شده فقط ایده‌هایی هستند که چندین نفر با آن عملکرد مناسبی داشته‌اند و ممکن است شما با تمام آن‌ها یا بخشی از آن‌ها راحت نباشید و نیاز به ویرایش داشته باشد. خوشبختانه تنظیمات فری فایر چیزی نیست که نیاز به تغییرات زیاد داشته باشد و فقط با یک‌بار آزمایش و خطا و رسیدن به یک تنظیمات ایده‌آل، می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *