آموزشی, ایکس باکس

نحوه خرید بازی در ایکس باکس

نحوه خرید بازی در ایکس باکس

نحوه خرید بازی در ایکس باکس یکی از نکاتی است دانستن آن برای هر دارنده‌ی کنسول‌های XBOX لازم است (مگر اینکه قصد خرید قانونی نداشته باشید). به‌صورت کلی خرید بازی در ایکس باکس به ۲ روش قابل انجام است که اولی به‌صورت دیسک و دیگری خرید بازی دیجیتالی در XBOX می‌باشد. در این مقاله ما به آموزش خرید بازی دیجیتالی در ایکس باکس می‌پردازیم و تمام نکات لازم که اتفاقا عدم رعایت آن باعث یک خرید ناموفق می‌شود را معرفی خواهیم کرد (خرید بازی دیجیتالی XBOX نسبت به خرید دیسک بازی به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است).

ما آموزش خرید بازی در ایکس باکس را به ۲ مرحله تقسیم کردیم و در قالب یک ویدیو تمام این پروسه را اجرا خواهیم کرد (تمام مراحل زیر به‌صورت عملی اجرا می‌شود):

  1. خرید گیفت کارت ایکس باکس و شارژ اکانت
  2. ثبت خرید بازی مورد نظر

بدون مقدمه به سراغ اجرای مراحل بالا می‌رویم.

مرحله اول: خرید گیفت کارت و شارژ اکانت

اولین مسئله‌ای که در خرید بازی روی XBOX وجود دارد، روش پرداخت هزینه‌ی آن است که با توجه به عدم دسترسی به حساب‌های بین‌المللی تنها راه امن و قانونی، استفاده از گیفت کارت است، بنابراین در این مرحله، مواردی که باید انجام شود در لیست زیر معرفی شده می‌شود.

  • ابتدا بازی مورد نظرتان را انتخاب کنید تا متوجه شوید که مبلغ مورد نیازتان چقدر است.
  • گیفت کارت را بر اساس ریجن اکانت ایکس باکس و مبلغ مورد نیازتان خریداری کنید (ریجن، مهم‌ترین نکته در خرید گیفت کارت است که در صورت عدم رعایت، در زمان استفاده از آن با مشکل رو به رو خواهید شد. به عنوان مثال اگر اکانت ایکس باکس شما از ریجن ترکیه باشد، تنها با خرید گیفت کارت ایکس باکس ترکیه می‌توانید اکانت‌تان را شارژ کنید).
  • گیفت کارت خریداری شده را بر روی اکانت خود ردیم کنید (برای اینکار پیشنهاد می‌کنم به مقاله آموزش استفاده از گیفت کارت ایکس باکس مراجعه کنید تا به‌صورت تصویری و ویدیویی مراحل برای شما مرور شود).

پس از انجام مراحل بالا، اکانت شما موجودی کافی را دارد و آماده‌ی خرید بازی در ایکس باکس است که در مرحله‌ی بعد به آن می‌پردازیم.

مرحله دوم (آخر): آموزش خرید بازی در ایکس باکس

فرآیند خرید بازی در ایکس باکس نیز از روش‌های مختلفی مثل سایت و اپلیکیشن و کنسول قابل انجام است که ما ساده‌ترین روش آن، یعنی سایت XBOX را انتخاب کرده‌ایم تا با هر دستگاهی اعم از موبایل یا دسکتاپ که مرورگر را پشتیبانی می‌کند، قابل اجرا باشد (ابتدا آموزش تصویری به همراه توضیحات را مشاهده خواهید کرد و سپس آموزش ویدیویی کامل و جامع از ۰ تا ۱۰۰ این پروسه).

برای اجرای این مرحله باید اکانت ایکس باکس شما دارای اعتبار کافی باشد که روش افزایش اعتبار آن را در بخش قبلی معرفی کردیم.

زمان مورد نیاز: 1 دقیقه

  1. از سایت xbox.com وارد اکانت خود شوید.
  2. از بخش جستجو (آیکون ذره‌بین در منو سایت)، نام بازی مورد نظرتان را تایپ کرده و وارد صفحه‌ی بازی شوید.
    جستجو بازی ایکس باکس
  3. روی دکمه‌ی مشخص شده در تصویر کلیک کنید.
    آموزش خرید بازی دیجیتالی ایکس باکس

    از آنجایی که ریجن اکانت ما ترکیه است، کلمه “Satin Al” را مشاهده می‌کنید که بر اساس هر ریجن و زبان ممکن است متفاوت باشد.

  4. روی دکمه‌ی سبز رنگ نمایش داده شده کلیک کنید.
    تایید خرید بازی ایکس باکس

    این مرحله به معنای تایید کسر از موجودی اکانت است که در تصویر بالا لیست خریدهای شما را نمایش می‌دهد (در این تصویر ما یک بازی به مبلغ ۱۵۰ لیر را انتخاب کرده‌ایم).

  5. خرید بازی در ایکس باکس با موفقیت انجام شد و حالا می‌توانید در کنسول به آن دسترسی داشته باشید.
    پایان آموزش و اتمام خرید بازی در ایکس باکس

آموزش جامع خرید بازی در ایکس باکس به‌صورت ویدیویی ( تمام مراحل بالا یک‌بار اجرا شده‌اند ):

اگر هر بخشی از این آموزش نیاز به توضیحات بیشتری داشت و یا سوالی درباره‌ی آن برایتان پیش آمده، حتما آن را در بخش نظرات همین صفحه اعلام کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *