آموزشی, اپل

آموزش تغییر کشور اپل آیدی

آموزش تغییر کشور اپل آیدی

بنا به هر دلیلی یک شخص ممکن است نیاز داشته باشد نسبت به تغییر کشور اپل آیدی خود اقدام کند که البته طبق تجربه‌ی ما در این حوزه، از عمده دلایلی که یک کاربر برای تغییر ریجن اپل آیدی خود اقدام می‌کند، خرید اشتباه گیفت کارت از یک کشور دیگر و یا نیاز به اپلیکیشنی که در ریجن یا همان کشور فعلی اپل ایدی در دسترس نیست، می‌باشد. بنابراین در این مقاله قرار است پروسه‌ی تغییر کشور اپل ایدی را از ۰ تا ۱۰۰ با ۳ روش (آیفون، مک و سایت اپل) به‌صورت تصویری انجام دهیم تا با تمام مراحل پروسه‌ی تغییر ریجن اپل آیدی آشنا شوید (هر روشی که انتخاب می‌کنید، بیش از ۲ دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد).

توجه: هیچ آموزش اختصاصی برای تغییر کشور اپل ایدی به انگلیس یا تغیر ریجن اپل ایدی به کانادا وجود ندارد و همگی به یک روش انجام می‌شوند. تنها کافی است در بخش کشور جدید، کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که با تغییر ریجن اپل آیدی، پایه‌ی پولی App Store شما نیز تغییر می‌کند. بنابراین می‌بایست موجودی اپل آیدی شما ۰ باشد، چرا که موجودی قبلی شما با یک واحد دیگر، قابلیت تغییر به یک ارز دیگر را ندارد. اگر موجودی خالی نباشد با چنین پیامی رو‌به‌رو خواهید شد:

You have a store credit balance; you must spend you balance before you can change stores

Apple
خطا موجودی اپل آیدی

البته این مشکل، راه‌حلی دارد که در انتهای آموزش به آن می‌پردازیم.

مراحل تغییر ریجن اپل آیدی با آیفون

برای تغییر کشور اپل ایدی با گوشی آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید که حداکثر ۲ دقیقه زمان نیاز دارد:

۱- ابتدا وارد “Settings” شده و اولین گزینه یعنی اپل آیدی‌تان را انتخاب کنید. سپس وارد بخش “Media & Purchases” شوید.

تغییر کشور اپل ایدی در آیفون

۲-گزینه “View Account” را انتخاب کرده و سپس به بخش “Country/Region” مراجعه کنید (همانطور که مشاهده می‌کنید، جلوی آن عبارت “United States” نوشته شده است که ریجن فعلی اپل آیدی ما است و در بخش “Account Balance”، موجودی اپل آیدی را مشاهده می‌کنید که صفر نیست،‌ بنابراین تغییر کشور اپل ایدی روی این اپل آیدی به حالت معمول امکان پذیر نیست و ابتدا باید موجودی آن را صفر کنیم که روش آن در انتهای مقاله گفته شده است).

آموزش تغییر ریجن اپل آیدی با آیفون

۳- در صفحه‌ی باز شده، کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس “Agree” را برای موافقت، انتخاب کنید.

۴- در بخش “Billing Information” گزینه “None” را انتخاب کرده و سایر اطلاعات مورد نیاز مثل آدرس و کد پستی را بر اساس کشور جدید اپل آیدی، وارد کنید و در نهایت گزینه “Next” را بزنید. اگر نمی‌دانید این اطلاعات را از کجا دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا اینجا را مطالعه کرده و دوباره به این آموزش برگردید (آموزش کامل وارد کردن اطلاعات در همان لینک قرار گرفته است).

۵- حالا اپل ایدی شما به کشور مورد نظرتان تغییر کرده است و با انتخاب “Start Shopping” می‌توانید به آموزش تغییر کشور اپل ایدی پایان دهید.

مراحل تغییر کشور اپل آیدی در سایت Apple

یکی دیگر از روش‌های تغییر ریجن اپل ایدی، سایت اپل است که می‌توانید برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- از لینک https://appleid.apple.com/ وارد سایت شده و روی “Sign In” کلیک کنید و سپس اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید (پس از ورود اطلاعات، برای احراز هویت اگر ورود ۲ مرحله‌ای را فعال کرده باشید، از همان روش و اگر فعال نباشد، ۲ سوال امنیتی که در هنگام ساخت اپل ایدی تعریف کرده‌اید را پاسخ دهید).

ورود به اپل آیدی از سایت Apple

۲- ابتدا گزینه “Personal Information” را از منو سمت چپ انتخاب کرده و سپس روی “Country / Region” کلیک کنید.

تغییر ریجن از سایت اپل

۳- کشور مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کرده و روی “Continue to Update” کلیک کنید.

۴- گزینه “Billing Information” را در حالت “None” قرار داده و اطلاعات را مانند روشی که در مرحله چهارم آموزش تغییر کشور اپل ایدی با آیفون (آموزشی که در ابتدای همین مقاله مشاهده کرده‌اید)، وارد کنید. در نهایت با کلیک روی دکمه “Save” تغییر ریجن اپل آیدی شما انجام می‌شود.

آموزش تغییر کشور اپل ایدی از طریق مک بوک

اگر قصد تغییر ریجن اپل ایدی با مک بوک را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا “App Store” را اجرا کرده و روی اپل آیدی خود (واقع در منو سمت چپ) کلیک کنید.

اپ استور مک بوک

۲- در بالای صفحه روی “Account Settings” کلیک کنید.

کلیک روی Account Setting

۳- در مقابل بخش “Country/Region”، ریجن یا کشور فعلی اپل آیدی را مشاهده می‌کنید که برای تغییر آن کافی است روی لینک “Change Country or Region” کلیک کنید.

تغییر ریجن اپل ایدی در مک بوک

تمام مراحل بعدی مشابه آموزش اول (روش تغییر کشور اپل آیدی با آیفون) می‌باشد.

نکات تکمیلی درباره تغییر کشور اپل آیدی

  • اگر موجودی اپل آیدی‌تان صفر نبود، ۲ راهکار وجود دارد. یا محصولی خریداری کنید که دقیقا با همان مبلغ باشد و یا اگر عددی مثل 0.01$ باقی‌مانده است و نمی‌توان محصولی خریداری کرد، می‌بایست با پشتیبان اپل مکاتبه کنید تا موجودی شما را صفر کنند (روش مکاتبه تست شده و قابل انجام است). برای انجام این کار وارد لینک بالا شوید و ابتدا گزینه “Apple ID” را انتخاب کرده و سپس به بخش “iTunes Store & App Store” رفته و گزینه “Managing or editing an Apple ID” را انتخاب کنید. سپس روی دکمه “Continue” کلیک کرده و در صفحه‌ی نمایان شده، از بخش “Contact” گزینه “Chat” را انتخاب کنید. از همین بخش می‌توانید درخواست صفر کردن موجودی اپل آیدی خود را اعلام کنید.
  • برای تغییر کشور اپل آیدی، اگر اشتراک فعالی از Apple مثل اپل موزیک دارید، باید تا پایان اعتبار آن صبر کنید و یا عضویت خود را غیرفعال کنید.
  • اگر قابلیت “Family Sharing” را فعال کرده‌اید، پیش از تغییر کشور می‌بایست آن را غیرفعال کنید.
  • در حالت کلی و بررسی تمامی جوانب، پیشنهاد ما به عنوان بهترین ریجن اپل آیدی، کشور امریکا می‌باشد که به لحاظ قیمتی و همچنین دسترسی پذیری به گیفت کارت اپل آمریکا، بهترین شرایط را دارد.

اگر موفق به دریافت آدرس و کد پستی که در ابتدای مقاله راهنمایی کردیم، نشده‌اید می‌توانید اطلاعات زیر را استفاده کنید که از ایالت فلوریدا آمریکا می‌باشد و بدون مالیات یا همان Tax است:

1463 Medical Center DriveStreet
TampaCity
Florida (FL)State
33610Zip Code
941-445-4678Phone

2 دیدگاه در “آموزش تغییر کشور اپل آیدی

  1. رضا اصف گفت:

    سلام
    من میخوام اپل آیدیمون تغییر کشور بزنم به آمریکا
    باید وی پی ان امریکا وصل بشم ؟

    1. گیفت برگ گفت:

      رضا عزیز سلام
      برای تغییر کشور اپل آیدی به آمریکا یا هر کشوری نیازی به IP همان کشور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *