آموزشی, استیم

آموزش ساخت اکانت استیم

آموزش ساخت اکانت استیم

ساخت اکانت استیم، پیشنیازی برای دسترسی با بازی‌هایی که متعلق به مارکت استیم است که در این مقاله به آموزش ثبت نام در استیم می‌پردازیم. ساخت اکانت steam به دو روش (سایت و نرم افزار استیم) قابل انجام است که آموزش تصویری آن را در هر دو حالت ارائه خواهیم کرد ولی بصورت کلی روش یکسانی دارد و تفاوت خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

بصورت کلی ساخت حساب Steam در حالت عادی بسیار ساده است و شاید نیازی به آموزش نداشته باشد اما نکاتی وجود دارد که در پروسه‌ی ساخت اکانت استیم باید رعایت شوند تا از خطاهای پرتکرار جلوگیری شود.

به عنوان مثال یکی از معروف‌ترین خطاهای استیم خطای زیر است:

your response to the captcha appears to be invalid. please re-verify that you’re not a robot below.

خطای Captcha اشتباه، در صورتی که مشکل از احراز هویت شما نیست و مربوط به آی پی شما می‌شود. ممکن است نامربوط باشند ولی معمولا در حالاتی که از یک آی پی نامعتبر اقدام می‌کنید این خطا را مشاهده خواهید کرد.

در این آموزش، به تمام نکاتی می‌پردازیم تا در پروسه‌ی ساخت اکانت استیم، از این خطاهای پرتکرار پیشگیری کنید. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت اکانت استیم از سایت Steam

پیش از شروع آموزش ساخت اکانت Steam، لازم است ریجن خود را انتخاب و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کنید. ما در این بخش، آموزش را با ریجن اوکراین پیش می‌بریم و الان که در حال نگارش این محتوا هستیم، جزو ریجن‌های مناسب برای استیم است (پس از حذف ریجن ترکیه و آرژانتین) و از طرفی دسترسی به گیفت کارت استیم اوکراین ساده‌تر است (ریجن‌های بهتر و شاید ارزان‌تر از اوکراین نیز وجود دارند ولی امکان خرید گیفت کارت استیم از آن ریجن و همچنین قیمت آن، یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید). با این حال ممکن است در زمانی که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، گزینه‌های بهتری وجود داشته باشد.

دومین مسئله‌ای که وجود دارد، داشتن سرویس تغییر آی پی معتبر است و این IP ترجیحا از کشوری باشد که با ریجن انتخابی شما هماهنگ باشند (اگر نباشد مشکلی ندارد و این موضوع صرفا یک پیشنهاد است).آموزش ساخت اکانت استیم را شروع می‌کنیم :

در نظر داشته باشید که آموزش ساخت اشتراک در سایت Steam، تفاوتی با اپلیکیشن استیم ندارد و تمام اطلاعاتی که در این پروسه وارد می‌کنید، در هر دو یکسان است اما با این حال همین آموزش آن را در محیط اپلیکیشن استیم، در همین مقاله و پس از اتمام توضیحات روش فعلی (سایت) قرار داده‌ایم.
همچنین این روش ساخت اکانت استیم با گوشی (اندروید یا IOS) و یا هر دستگاهی که مرورگر را پشتیبانی کند، قابل اجرا است.

مدت زمان مورد نیاز: 2 دقیقه

  1. وارد وب‌سایت استیم به آدرس https://store.steampowered.com/ شده و بر روی لینک “Login” کلیک کنید.

    شروع ساخت اکانت استیم
  2. در انتهای صفحه، روی دکمه‌ی “Create an account” کلیک کنید.

    صفحه ساخت اکانت استیم
  3. آدرس ایمیل و ریجن دلخواه‌تان را انتخاب کرده و در انتهای صفحه (که در تصویر دیده نمی‌شود)، تیک تاییدیه سن بالای ۱۳ سال را فعال و سپس بر روی دکمه‌ی “Continue” کلیک کنید.

    فرم اطلاعات اکانت استیم

    در ابتدا بر اساس آی پی ریجن که نام “Country of Residence” انتخاب شده است که می‌توانید آن را تغییر داده و ریجن دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

  4. وارد ایمیل شده و تایید ایمیل را انجام دهید (این صفحه را باز بگذارید).

    تایید ایمیل اکانت Steam
  5. ایمیل با چنین محتوایی برای شما ارسال خواهد شد که بر روی “Verify My Email Address” کلیک کنید.

    ایمیل تایید حساب استیم
  6. پس از کلیک، به این صفحه منتقل می‌شوید که نشان از تایید موفق ایمیل شماست و می‌توانید صفحه را بسته به صفحه‌ی مرحله‌ی قبل برگردید.

    تایید ایمیل Steam
  7. پس از تایید، صفحه‌ای که در انتظار تایید ایمیل بود، بصورت خودکار به این صفحه منتقل می‌شود که نام کاربری و رمز اکانت استیم جدید را انتخاب کرده و در نهایت بر روی دکمه‌ی “Done” کلیک کنید.

    انتخاب یوزرنیم اکانت استیم
  8. پروسه‌ی ثبت نام در استیم از طریق سایت به پایان رسید و همانطور که مشاهده می‌کنید، نام شما در بالای سایت نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی آن به پنل کاربری منتقل خواهید شد.

    سایت استیم

    می‌توانید بازی دلخواه خود را خریداری کنید و لذت ببرید. امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. اگر سوالی درباره ساخت اکانت استیم پیش آمده است، می‌توانید از قسمت نظرات همین صفحه برای ما ارسال کنید. پشتیبان‌های بخش استیم بصورت مستقیم پیام‌های شما را پاسخ خواهند داد.

استیم

با بالاترین تنوع قیمتی و تحویل آنی

آموزش ساخت اکانت استیم از طریق برنامه Steam

همانطور که در آموزش بالا اشاره کردیم، روش ساخت اکانت استیم در سایت و اپلیکیشن استیم تفاوت خاصی ندارد و تقریبا تمام مراحل یکسان هستند. اگر قصد ثبت نام در استیم از طریق برنامه استیم را دارید، در این قسمت با ما همراه باشید:

فراموش نکنید که پیش از شروع، برنامه تغییر آی پی فعال باشد.

۱-اگر برنامه استیم را ندارید، ابتدا از لینک https://store.steampowered.com/about/ اپلیکیشن Steam را طبق سیستم‌عامل دستگاه‌تان دانلود و نصب کنید.

دانلود برنامه استیم

۲- منتظر باشید اپلیکیشن بصورت کامل نصب و در صورت نیاز آپدیت شود.

نصب برنامه استیم

۳-پس از اتمام نصب، برنامه را اجرا کرده و بر روی لینک “Create a Free Account” واقع در پایین سمت راست برنامه کلیک کنید.

اپلیکیشن Steam

۴-آدرس ایمیل و ریجن دلخواه‌تان را انتخاب کرده و در پایین صفحه که در تصویر دیده نمی‌شود، تیک تاییدیه‌ی بالای ۱۳ ساله بودن را بزنید و در نهایت روی دکمه‌ی “Continue” کلیک کنید.

ایمیل برای ساخت استیم از برنامه Steam

۵- ایمیلی بابت تایید مالکیت برای شما ارسال شده را تایید کنید و مجدد به برنامه‌ی استیم برگردید.

تایید ایمیل در ثبت نام استیم

۶-نام کاربری و رمز دلخواه برای اکانت استیم جدید انتخاب کنید (نام کاربری نمی‌تواند تکراری باشد و حتما تاییدیه‌ی “Available” را مانند تصویر زیر دریافت کنید).

نام کاربری استیم

۷- اکانت استیم شما در اپلیکیشن Steam ایجاد شد و پروسه‌ی ثبت نام به پایان رسید.

پایان ساخت اکانت استیم با برنامه Steam

۸- با کلیک بر روی تب “Library” می‌توانید اطلاعات اکانت خود را مشاهده و از فعالیت در استیم لذت ببرید.

Library استیم

امیدوارم از آموزش ساخت اکانت استیم استفاده‌ی کافی را برده باشید. در ادامه به یکسری نکات جالب درباره استیم می‌پردازیم.

استیم در سال ۲۰۱۷ توانست ۱۸ درصد از فروش کل صنعت بازی را به خود اختصاص دهد. بجز استیم فروشگاه‌های دیگری نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند که شناخته‌ترین آن‌ها Ubisoft Connect، Origin، Battle.net هستند. Origin فروشگاه رسمی EA بوده و Ubisoft Connect متعلق به یوبی‌سافت و در Battle.net نیز تمامی محصولات Blizzard در اختیار کاربرها قرار داده می‌شود.

در استیم قیمت بازی‌ها برای ریجن‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل قبل‌تر کاربرها با تغییر آی پی و ریجت اکانت استیم، بازی‌های مورد نظرشان را طبق نرخ منطقه‌ی مورد نظرشان خریداری می‌کردند که از سایت ۲۰۲۰ ماه ژوئن این قابلیت محدود شد و از این تاریخ به بعد تغییر ریجن بصورت مستقیم از طریق تنظیمات پنل کاربری ممکن نیست. با این حال راهکارهایی مثل کردیت کارت و … برای تغییر ریجن وجود دارد.

سوالات پرتکرار درباره ساخت اکانت استیم

  • آیا ساخت اکانت Steam رایگان است؟

    بله ایجاد حساب در سایت steam هیچ هزینه‌ای ندارد.

  • آیا می توانید یوزرنیم Steam را تغییر دهیم؟

    خیر، متاسفانه امکان تغییر Steam ID یا همان یوزرنیم وجود ندارد اما نام پلیر را می‌توانید تغییر دهید.

  • چه برنامه‌ای برای تغییر آی پی در ساخت اکانت استیم استفاده کنیم؟

    از آنجایی که برنامه‌های تغییر آی پی ساختار پایداری ندارند و برای مدت کوتاهی فعال بمانند، امکان معرفی سرویس ثابتی وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم در زمانی که در حال مطالعه این مقاله هستید و تصمیم بر ثبت نام حساب جدید در استیم دارید، از قسمت نظرات این پیگیری کنید تا با توجه به بازه‌ی زمانی مورد نیاز شما، سرویس مناسب معرفی شود.

2 دیدگاه در “آموزش ساخت اکانت استیم

  1. پدرام گفت:

    سلام
    لطفا اموزش ساخت اکانت استیم با گوشی رو هم بذارید.

    1. گیفت برگ گفت:

      پدرام عزیز سلام
      ۲ آموزش در این صفحه قرار داده شده است که گزینه‌ی اول، از طریق سایت Steam است که می‌توانید تمام مراحل ساخت اکانت استیم را با گوشی انجام دهید. محدودیتی به این لحاظ وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *